ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از آینده کانون صنفی معلمان تا آینده معلمان ایران

با توجه به تحولات سیاسی اخیر و تغییراتی که بزودی در قوه مجریه اعمال خواهد شد، چه دورنمایی را می‌توان برای فعالیت‌های صنفی معلمان ایران در آینده متصور بود؟

اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ایران در مورد لزوم احیاء فعالیت تشکل‌های صنفی کشور در زمان تبلیغات انتخاباتی در حالی عنوان شد که در سال‌های گذشته فعالیت بسیاری از نهادهای صنفی در ایران به حالت تعلیق درآمده است. از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گرفته تا خانه سینما و کانون صنفی معلمان ایران.

اخیرا رییس اداره تشکل‌های صنفی و تخصصی دفتر سیاسی وزارت  کشوراعلام کرده بود که بنا به ملاحظاتی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، با تمدید پروانه فعالیت کانون صنفی معلمان ایران موافقت نکرده است.

بر این اساس، ادامه  فعالیت تنها کانون صنفی سراسری معلمان ایران که سال ۱۳۷۸ تاسیس شده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

در حال حاضر نیز بسیار از معلمان در حال طی کردن دوران حبس‌های طویل‌المدتی هستند که به‌دلیل فعالیت در کانون صنفی معلمان ایران به آن محکوم شده‌اند.

در یکی از این موارد، ماه گذشته محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی سابق کانون صنفی معلمان ایران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این فعال حقوق معلمان که ۵۳ سال سن دارد با احتساب چهار سال حبس تعلیقی مربوط به بازداشت‌های پیشین باید ۹ سال آینده را در زندان سپری کند.

با توجه به تحولات سیاسی اخیر و تغییراتی که بزودی در قوه مجریه اعمال خواهد شد، چه دورنمایی را می‌توان برای فعالیت‌های صنفی معلمان ایران در آینده متصور بود و معلمان ایران در سال‌های آینده بیشتر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهند کرد؟

در همین ارتباط، اسماعیل جلیلوند گفت‌وگویی با شاهد علوی، عضو پیشین شورای مرکزی تشکل‌های صنفی معلمان کشور در آمریکا داشته است.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130705_TeachersunionfutuerinIran_ShahedAlavi_IsmaeilJalilvand.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.