ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگيری در زرين‌شهر اصفهان و بازداشت دست‌کم ۲۰ نفر

در روزهای گذشته گروهی از

در روزهای گذشته گروهی از مردم زرين‌شهر اصفهان در رابطه با مصوبه دولت مبنی بر پيوستن بخشی از روستاهای لنجان و زرين‌شهر به فولادشهر دست به اعتراض و سر دادن شعار زده‌ و تعدادی از آنان بازداشت شده‌اند.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر اعتراض‌ها از ابتدای هفته گذشته و با انتشار خبر مربوط به مصوبه هيئت دولت که بنا به اين گزارش بدون هماهنگی با اعضای شورای شهر، شهردار، فرماندار و امام جمعه شهر صورت پذيرفته آغاز شده است.

طی چهار روز نخست اعتراضات شليک چند تير هوايی برای حفاظت از ساختمان فرمانداری و چند برخورد پراکنده ميان پليس و مردم رخ داده است.

اين گزارش می‌افزايد در روز پنج‌شنبه ۱۳ تيرماه جاری تجمع‌کنندگان برای دومين روز پياپی اقدام به بستن راه‌های ورودی و خروجی شهر٬ مسير ارتباطی زرين‌شهر و فولادشهر، راه ارتباطی مرکز استان و جنوب آن و همچنين مسير ورود و خروج خودروهای کارخانه ذوب‌آهن اصفهان نمودند.

مسيرهای ارتباطی با مداخله پليس و بازداشت چهار تن از جوانان معترض پس از چندين ساعت باز شد و سپس با حضور معاون سياسی - امنيتی استانداری اصفهان در بخش خبری ساعت ۱۲ شب و قول مساعد وی مبنی بر لغو مصوبه دولت، جمعيت تجمع‌کننده پراکنده و به خانه بازگشت.

در روز جمعه پس از آن‌که طوماری در نماز جمعه شهر تهيه شد٬ امام جمعه اعلام کرد که دستور سرکوب صادر شده و او از اين پس مسئوليتی به عهده نمی‌گيرد.

در اين روز گروه ديگری از مردم با سر دادن شعار نسبت به اجرای اين طرح اعتراض کردند و ساعتی بعد نيروهای پليس ضدشورش وارد شهر شده و اقدام به ضرب و شتم تجمع‌کنندگان نمودند.

نيروهای امنيتی دست‌کم ۲۰ جوان معترض را بازداشت و به بازداشتگاه پليس امنيت اصفهان منتقل کردند.

بنا به اين گزارش پنج نفر از دستگيرشدگان تاکنون آزاد شده‌اند اما بقيه همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند و از وضعيت و اتهام بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.