ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرين ستوده در ميان ناباوری خانواده به زندان بازگشت

رضا خندان، همسر نسرين ستوده،

رضا خندان، همسر نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر، به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت همسرش شب يکشنبه ۱۶ تيرماه به زندان بازگشت.

نسرين ستوده، زندانی سياسی، يکشنبه دوم تيرماه برای چهار روز مرخصی به منزل آمده بود و با ۱۰ روز تأخير به زندان بازگشت.

به‌گفته رضا خندان به‌رغم قول‌های داده شده برای مرخصی منجر به آزادی، او بار ديگر به زندان فراخوانده شده و همچنين به نامه‌های او برای تمديد مرخصی پاسخی داده نشده است.

نسرين ستوده دو بار به دادستان تهران نامه نوشت تا با توجه به موقعيت خودش و فرزندانش مرخصی‌اش تمديد شود که با آن موافقتی به عمل نيامد و جوابی به نامه‌هايش داده نشد. دادستانی در اين مدت سه بار از وی خواست تا خود را به زندان اوين معرفی کند.

رضا خندان گفت: "ما فکر می‌کرديم پس از انتخابات شرايط کمی تغيير می‌کند و به زندانيان سياسی کمی آسان‌تر گرفته می‌شود و اين بار حرفی که می‌زنند می ايستند به همين دليل نسرين خيلی از وسايلش را با خود آورده بود اما دوباره مجبور شد همه را با خودش برگرداند."

نسرين ستوده از شهريور ۱۳۸۹ در بازداشت است.

وی در دادگاه به جرم “اقدام عليه امنيت ملی، تبانی و تبليغ عليه نظام و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل ۱۱ سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شد که در دادگاه تجديدنظر حکم ۱۱ سال حبس او به شش سال تغيير يافت. او همچنين به جرم تظاهر به بی‌حجابی به ۵۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.