ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس گمرک ايران: ورود ۱۴۴ خودرو پورشه با تقلب بود اما غيرقانونی نبود

عباس معمارنژاد، رئيس کل گمرک

عباس معمارنژاد، رئيس کل گمرک ايران گفت ورود ۱۴۴ دستگاه پورشه به کشور به صورت تقلب صورت گرفته اما غيرقانونی نيست.

به گزارش خبرگزاری مهر معمارنژاد با بيان اين‌که موضوع تقلب "فقط مشمول پورشه نيست و ساير کالاها و خودروهای مختلف را هم در بر می‌گيرد"، افزود: "کل پورشه‌ای که از جزيره ابوموسی وارد شده بيش از ۳۸ دستگاه خودرو نيست."

 به‌گفته رئيس کل گمرک ايران براساس مجوز و مصوبه دولت ساکنان جزيره ابوموسی می‌توانند بدون پرداخت هيچ‌گونه حقوق ورودی و عوارض، يک خودرو وارد کنند و هيچ اشاره‌ای هم  به نوع خودرويی که اين افراد وارد می‌کنند، نشده است.

وی گفت: "بر اين اساس واردات اين نوع خودرو طبق مصوبه دولت است و غيرقانونی نيست."

فداحسين مالکی، رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته از تشکيل پرونده واردات غيرقانونی ۱۴۴ دستگاه خودرو پورشه خبرداد و گفت: "فردی در جزيره ابوموسی با کارت بازرگانی چند نفر اقدام به وارد کردن ۱۴۴ دستگاه پورشه و پيش‌فروش آن به مردم کرده است که ما به دنبال آن هستيم تا جلوی ضرر و زيان مردم گرفته شود."

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: "۱۴۴ خودرو را که با ارز دولتی يک هزار و ۲۲۶ تومانی وارد شده بود و همين‌طور تعرفه و حقوق دولت را پرداخت نکرده بودند، متوقف کرديم، اما با توجه به اين‌که اين خودروها پيش‌فروش شده بود، برای رعايت حقوق مردم در حال انجام تمهيداتی هستيم تا با پرداخت حقوق دولت، اين خودروها آزاد شوند."

موضوع وارد کردن خودروهای پورشه اسفندماه گذشته فاش شد. ابتدا گفته شد ۵۰۰ دستگاه پورشه وارد شده است.

در آن زمان برخی سايت‌ها اين سئوال را مطرح کردند که با چه ارزی اين پورشه‌ها وارد شده‌اند.

سايت جهان نوشت: "اگر ما به قیمت هر دستگاه پورشه که گاه به ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیون تومان سر می‌گذارد توجه کنیم متوجه می‌شویم که واردات این خودرو با ارز آزاد تقریبا غیرممکن است."

اين سايت افزود: "حتی اگر این افراد از رانت‌های خاص استفاده نکرده باشند هم باز نمی‌توان چشم بر روی کوتاهی دولت از کنترل و نظارت بر واردات و اختصاص ارزهای مورد نیاز کشور بست."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.