ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی موبایل استقلال آمل: سیستمی که کورش کمپانی‌ها در آن تکثیر می‌شوند

موبایل استقلال (موسوی) یکی از حامیان باشگاه استقلال تهران بود که با دریافت پیش پرداخت تحویل آیفون ۱۳ ارزان را وعده می‌کرد. ده‌ها بازیگر سینما، خواننده و ورزشکار برای این فروشگاه که حالا مشخص شده کلاهبرداری کرده است، تبلیغ کردند.

سه ماه پس از فرار مالک کورش کمپانی، مقام‌های انتظامی و قضایی در استان مازندران می‌گویند اموال شرکت موبایل موسوی که به موبایل استقلال تغییر نام داده بود را به دلیل شکایت مشتریان توقیف و مالک این شرکت را بازداشت کرده‌اند.

عباس پوریانی، رئیس دادگستری استان مازندران ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ضمن تایید خبر بازداشت «متهم اصلی» کلاهبرداری فروشگاه موبایل موسوی در آمل گفت دستور شناسایی و توقیف اموال کلیه متهمان این پرونده صادر شده است.

موبایل موسوی آمل یکی از دو شرکتی بود که با دریافت پیش پرداخت از مشتریان به آنها وعده داده بود آیفون را با قیمت ارزان‌تر به آنها بفروشد.

پیش از این در بهمن ۱۴۰۲ کوروش کمپانی که با وعده‌ای مشابه توانسته بود میلیاردها تومان از مشتریان پول دریافت کند، دفترش را تعطیل کرد و مالک آن، امیرحسین شریفیان از ایران خارج شد. رقم کلاهبرداری او در منابع مختلف از ۲هزار میلیارد تومان و ۲.۷ میلیون دلار تا حتی ۳۵ میلیون دلار اعلام شده است. حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در این ارتباط گفته بود:

میزان رقم کلاهبرداری شده تا کنون بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است. البته این رقم قطعی و نهایی نیست.

همان زمان برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران در ایران نسبت به فعالیت موبایل موسوی هشدار داده بودند. حالا سه ماه پس از آن واقعه پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده است، با این تفاوت که نیروی انتظامی و قوه قضاییه می‌گویند مالک را پیش از خروج از ایران بازداشت کرده‌اند.

رد موبایل موسوی در فساد فوتبالی؟

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ پیش از آنکه خبر بازداشت متهم اصلی موبایل موسوی منتشر شود، علیرضا خانی، عضو پیشین هیئت مدیره استقلال تهران، باشگاهی که موبایل موسوی حامی مالی آن بود، فاش کرد قرارداد استقلال با این باشگاه ۷۰ میلیارد تومان بود اما آن را ۴۰ میلیارد تومان ثبت کردند.

موبایل موسوی در آغاز دور بیست و سوم لیگ برتر فوتبال مردان در ایران یکی از حامیان باشگاه استقلال تهران بود. تا نیمه لیگ نشانه و نام این فروشگاه بر پیراهن بازیکنان استقلال دیده می‌شد. پس از آنکه خبرهای غیررسمی از احتمال برخورد قضایی با این فروشگاه منتشر شد، استقلال تهران تبلیغات برای موبایل موسوی را متوقف کرد. مالک این فروشگاه همان زمان در یک ویدئو استقلال را به افشاگری تهدید کرد.

علاوه بر باشگاه استقلال تهران، شمار زیادی از هنرمندان و ورزشکاران، از جمله علیرضا فغانی داور سرشناس فوتبال، نعیمه نظامدوست و ارسلان قاسمی، پژمان بازغی، مرجانه گلچین، بازیگر تلویزیون و سینما، سالار عقیلی و امیر منقاره خواننده، خداد عزیزی و حسن روشن از بازیکنان سابق فوتبال مردان و شماری از بازیکنان باشگاه پرسپولیس تهران نیز با حضور در این فروشگاه برای مالک آن تبلیغ کردند.

مالکان جدید باشگاه استقلال تهران ۱۲ اردیبهشت علی خطیر مدیرعامل این باشگاه را بدون هیچ توضیحی برکنار کردند. پس از برکناری او اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر احتمال اینکه خطیر نیز در ارتباط با پرونده فساد در لیگ برتر ایران در مظان اتهام باشد، منتشر شد.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس تهران که سال گذشته و درابتدای فصل فوتبالی ایران با پیشنهاد باشگاه رغیب مواجه شده بود، به تازگی در گفت‌وگویی جزئیاتی از این پیشنهاد سنگین باشگاه استقلال تهران گفته است. او گفته که «استقلال فقط ۴۰ میلیارد پول نقد برای من آورده بود و باقی مبلغ قرار بود در قرارداد ذکر شود. رقمی که ۷۰ میلیارد تومان برای دو سال بود و البته یک زمین هم قرار بود در کردان به من بدهند.» با توجه به وضعیت اقتصادی ایران و مشکلات مالی که باشگاه‌های فوتبال ایران با آن دست به گریبانند، مشخص نیست این هزینه سنگین قرار بوده از کجا تامین شود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کلاهبرداری با پیش فروش آیفون ارزان

موبایل موسوی همان راهی را رفته که کورش کمپانی طی کرده بود؛ پیش فروش آیفون با قیمت ارزان. رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت اسفند ۱۴۰۲ پس از فرار مالک کورش کمپانی گفته بود که این شرکت «مجوز واردات ندارد و هیچ موبایلی وارد نکرده است. این فروشگاه، موبایل‌هایی که ۴۰ درصد زیر قیمت می‌فروشد را از علاالدین و سایر واردکنندگان می‌خرد.»

تا به حال رقم‌های متفاوتی از کلاهبرداری این فروشگاه اعلام شده است؛ ۱۰۰ میلیارد تا ۳۰۰ میلیارد تومان. رئیس دادگستری مازندران مبلغی که فروشگاه موبایل موسوی از شهروندان دریافت کرده است را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. او اما گفت:

حدود ۲۰۰ نفر، شکایت خود را در دادسرای آمل نسبت به متهم مطرح کردند که با دستور و پیگیری ویژه دادستان شهرستان آمل و ارجاع به پلیس فتا، حدود ۴۰ فقره منجر به بازگرداندن وجه شده است.

پس از افشای کلاهبرداری مالک کوروش کمپانی، انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت در ایران اعلام کرد که در دیدار با چند مقام قضایی و اقتصادی سرانجام موفق شده است تبلیغات این فروشگاه را متوقف و مجوز آن را باطل کند.

حسین سادات‌حسینی، رئیس کمیسیون گوشی تلفن‌همراه اتاق اصناف ایران نیز اسفند ۱۴۰۲ گفته بود:

پیش‌فروش گوشی تلفن همراه زمان خاص و تعداد دارد و مجوز می‌خواهد. این شرکت از ما مجوزی نگرفته و نداشتن مجوز خودش جرم است. پیگیری‌های لازم در خصوص این شرکت صورت گرفته و اجازه نمی‌دهیم حق مردم ضایع شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسنی

    قیمت به کمتر از خود شرکت اپل کلاهبرداری از مردم یا طمع خریدار