ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار چابهار:‌ عامل حمله انتحاری کشته شد

ایرج حیدری فرماندار چابهار امروز

ایرج حیدری فرماندار چابهار امروز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه اعلام کرد، يک نفر که قصد داشت در مقر انتظامی چابهارعمليات انتحاری انجام دهد پيش از ورود به داخل مقر هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

فرماندار چابهار به خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ایرنا) گفته است، عامل انتحاری به کلت کمری و کمربند انفجاری و همچنین نارنجک مجهز بوده که  قبل از ورود به داخل مقر انتظامی در مقابل در ورودی شناسایی و مورد هدف قرار گرفته است.

به گفته ایرج حیدری، عامل انتحاری پس از این‌که شناسایی شده، اقدام به تيراندازی به طرف نگهبان دژبان درب ورودی می‌كند كه در اثر اين تيراندازی، يک سرباز وظيفه از ناحيه پا زخمی می‌شود.

در طول چند سال گذشته چندین انفجار انتحاری و اقدامات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان روی داده است.

جمهوری اسلامی بیشتر این رویدادها را به گروه جندالله نسبت داده است.

جندالله یا "جنبش مقاومت مردمی ایران"، گروه شبه‌نظامی سنی‌مذهب بلوچ است که با جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد و در طول سال‌های گذشته در این استان چندین عملیات بمب‌گذاری و گروگان‌گیری انجام داده‌ است.

جندالله خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی مردم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده و می‌گوید قصد جدایی‌ از ایران را ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.