ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایمیل و اینترنت ملی، بدبینی و نگرانی از هدف‌های امنیتی آن

وزیر ارتباطات ایران اعلام کرده است که از این پس هر ایرانی یک پست الکترونیکی ملی خواهد داشت. ایجاد ایمیل ملی با انتقادها و ابراز بدبینی‌هایی در ایران روبه‌رو شده است.

وزیر ارتباطات ایران، محمد حسن نامی می‌گوید: «از این پس هر ایرانی یک پست الکترونیکی ملی خواهد داشت» تا به توصیف وی «تعاملات دولتی با مردم به صورت الکترونیکی صورت گیرد».
وی می‌افزاید: «هر ایرانی از مقطع تحصیلی ابتدایی باید دارای پست الکترونیکی شود تا بتواند امور ارتباطی خود با دستگاه‌های دولتی را از طریق این سرویس ارسال و دریافت کند».
ایجاد ایمیل ملی که وزیر ارتباطات اعلام کرده با انتقادها و ابراز بدبینی‌هایی در ایران روبه‌رو شده است. هدف‌های امنیتی آن، موفق نبودن طرح و عدم توان رقابت با ایمیل و اینترنت شرکت‌های خارجی از موارد مورد انتقاد است.
حمید ضیایی در مطلبی با عنوان: «لطفا ایمیل را ملی نکنید» در روزنامه‌ی همشهری چاپ تهران می‌نویسد: «این ایمیل چیز جدیدی نیست از ۵ سال پیش وجود داشته؛ رایگان هم نیست و برای دریافت آن نیاز به احراز هویت؛ دادن کارت ملی و مراجعه‌ی حضوری‌ست. در شرایطی که همین الان سرویس جی‌میل ۱۵ گیگا فضای رایگان به کاربران می‌دهد که ۳۷۰ برابر ایمیل ملی مذکور است».
برای بررسی بیشتر این طرح، ایرج ادیب‌زاده با محمود تجلی‌مهر کارشناس مخابرات و اینترنت گفت‌و‌گویی انجام داده است.[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130711_Internetvaemailmelly_MahmoudTajalimehr_IrajAdibzadeh.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.