ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عسگراولادی: موسوی و کروبی فرمان شورش دادند و مسبب قتل شده‌اند

حبيب‌الله عسگراولادی، دبیرکل “جبهه پیروان

حبيب‌الله عسگراولادی، دبیرکل "جبهه پیروان خط امام و رهبری" و از رهبران حزب مؤتلفه، در گفت‌وگو با تارنمای خبرآنلاين بار ديگر در مورد ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت که در حصر خانگی به‌سر می‌برند، اظهار نظر کرد.

وی همچون سخنان قبلی خود رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۸۸ را "فتنه" آمريکا، اسرائيل و انگليس دانست و موسوی و کروبی را "مفتون" ناميد.

عسگراولادی گفت از موسوی و کروبی خواسته است "توبه" کنند و به "دامن نظام" بازگردند و تاکنون در انتظار است تا "پيام روشنی" از آنان دريافت کند.

اين چهره اصولگرايان حکومتی برای موسوی و کروبی "دو جرم اساسی حقوقی و سياسی" را پيش‌بينی کرد و در مورد "جرم حقوقی" آن‌ها گفت: "قابل ترديد نيست که آن‌ها فرمان شورش خيابانی صادر کردند، با بيانيه‌های تند و افراطی مسبب قتل شده‌اند، ده‌ها نفر در اغتشاشات کشته شده‌اند. بنياد شهيد نام بيش از ۲۰ نفر را با کد به نام شهيد شناخته است. آن‌ها چاره ندارند پاسخگوی اين خون‌ها باشند. آن‌ها ميلياردها تومان به مردم به‌ويژه کسبه خسارت زدند بايد جوابگو باشند."

وی افزود: "بايد دادگاه و قاضی مجازات آن را تعيين کند. مگر اين‌که رهبری نظام مصلحت ديگری داشته باشند."

عسگراولادی در مورد "جرم سياسی" موسوی و کروبی گفت: "آن‌ها مشارکت ۸۵ درصدی مردم را که يک سرمايه برای امنيت ملی کشور بود برنتافتند و رأی ۷۵ درصدی نامزد پيروز را انکار کردند و اقتدار ملی را در معرض خطر قرار دادند."

وی در اين‌باره افزود: "آن‌ها به دشمن فرصت دادند در مذاکرات ۱+۵ و ديگر صحنه‌های بين‌المللی با ملت ايران شاخ و شانه بکشند. آنها اوباما را پررو کردند در حالی که آمريکايی‌ها داشتند در برابر ملت در خيلی از زمينه‌ها کوتاه می‌آمدند."

حبيب‌الله عسگراولادی با تأکيد بر اين‌که موسوی و کروبی بايد نسبت به اين مسائل پاسخگو باشند گفت اگر آنان توبه کنند "امکان دارد رأفت و نرمش رهبری شامل حالشان شود."

عسگراولادی پیش از این خواهان حل موضوع میرحسین موسوی و مهدی کروبی تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شده و حصر خانگی این دو را قفلی دانسته بود که اگر باز نشود در انتخابات آینده نیز جمهوری اسلامی دچار مشکل خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیام

    رهبر فتنه شخص خود رهبر است که دستور داد صندمقهایاراه را عوض کر ده و شخص ناقصالعقلی را به نام رئیس جمهور از ان بیرون بیرون بیاورند

  • hadi

    بیخیال آقا حبیب جمع کن این بساط مسخره ات رو. کسی که باعث کشتار شد موسوی و کروبی نبودن ارباب شما بود که تقلب کرد و آرا رو دستکاری کرد و ملت رو عصبی و البته اگر قراره کسی محاکمه بشه اون شما و امثال شمان که با سکوت حقیرانه شون این تقلب رو پشتیبانی کردن

  • hassan

    مشکل ورشکسته های سیاسی مانند موتلفه آن است که نه مشروعیت و رای مردمی دارند و نه قدرتهای داخل نظام آنها را به پشیزی میگیرند و تنها کارشان دزدی و چاپیدن در بازار است.