ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسنودن از روسيه درخواست پناهندگی موقت کرد

ادوارد اسنودن امروز بنا به درخواست‌اش با ۱۳ شخصيت روس، از جمله دو وکيل معروف و نمايندگان سازمان عفو بين‌الملل و ديده‌بان حقوق بشر به مدت ۴۵ دقيقه ديدار کرد.

ادوارد اسنودن، افشاکننده اسناد محرمانه آمريکا، با مدافعان حقوق بشر در فرودگاه مسکو ديدار و از روسيه درخواست پناهندگی موقت کرد.

آخرين تصوير از ادوارد اسنودن در ديدار با مدافعان حقوق بشر در فرودگاه مسکو

به گزارش خبرگزاری فرانسه اسنودن امروز بنا به درخواست‌اش با ۱۳ شخصيت روس، از جمله دو وکيل معروف و نمايندگان سازمان عفو بين‌الملل و ديده‌بان حقوق بشر به مدت ۴۵ دقيقه  ديدار کرد.

اسنودن در پيام خود برای دعوت به اين نشست فشارهای دولت آمريکا برای جلوگيری از پناهنده شدنش را محکوم کرد.

اسنودن نوشت: "در هفته‌های اخير شاهد کارزار غيرقانونی اعضای دولت آمريکا برای محروم ساختن من از حقوق پناهندگی که در ماده ۱۴ منشور جهانی حقوق بشر آمده است هستيم."

اسنودن در پيام خود با اشاره به جلوگيری از پرواز هواپيمای اوو مورالس، رئيس‌جمهور بوليوی تهديدهای آمريکا را  در تاريخ بی‌سابقه دانست.

چند روز پیش در پی عدم اجازه پرواز به هواپیمای اوو مورالس از آسمان چهار کشور اروپایی به‌دلیل سوء ظن نسبت به انتقال ادوارد اسنودن با این پرواز، هواپیمای رئیس‌جمهور بولیوی مجبور به توقف ۱۴ ساعته در اتریش شد.

سايت ويکی‌ليکس متن کامل سخنان ادوارد اسنودن در نشست امروز را منتشر کرد.

اسنودن در اين سخنان ضمن تکرار آن‌چه که در پيام دعوت خود آورده بود گفت تا زمانی که اجازه سفر به آمريکای لاتين را ندارد از روسيه می‌خواهد که به وی پناهندگی موقت دهد.

بوليوی، نيکاراگوئه و ونزوئلا سه کشور آمريکايی هستند که با پناهندگی اسنودن موافقت کرده‌اند.

پيش از اين ولاديمير پوتين گفته بود اسنودن می‌تواند در روسيه بماند به شرط آن‌که از فعاليت عليه آمريکا دست بردارد.

دميتری پسکوف، سخنگوی کرملين نيز همين مواضع پوتين را تأييد کرد.

گرنی رزنيک، وکيلی که در نشست امروز با اسنودن شرکت داشت اطمينان داد که اسنودن متعهد شده است که "آسيبی به ايالات متحده نرساند".

سرگئی ناريشکين، رئيس دوما نيز که از اسنودن به‌عنوان يک فعال حقوق بشر ياد کرده است در اين‌باره گفت: "روسيه بايد با درخواست پناهندگی سياسی يا پناهندگی سياسی موقت اسنودن موافقت کند."

در ديدار ادوارد اسنودن با مدافعان حقوق بشر يک عضو ديده‌بان حقوق بشر عکسی از اين ديدار گرفت و در صفحه توييتر خود منتشر کرد.

اين ديدار از روز ۲۳ ژوئن که اسنودن در فرودگاه مسکو به‌سر می‌برد نخستين حضور اسنودن در انظار عمومی است.

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی کار می‌کرد. او اسنادی را فاش ساخت که بر اساس اين اسناد دولت آمریکا در کشورهای مختلف جهان از جمله هم‌پیمانان غربی خود به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.