ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجموعه «مسافر»، قسمت بیست‌وپنجم: سفر به بوسنی و هرزگوین

سفر به شهر موستار در بوسنی و هرزگوین، شهری که در زمان جنگ محل درگیری بوده، شهری با بافت مسلمان و مسیحی‌ که آثار گلوله‌ها هنوز بر روی ساختمان‌های آن به وفور دیده می‌شود.

از کرواسی به سمت بوسنی و هرزگوین به راه افتادم و به شهری رسیدم به نام موستار. این شهر در زمان جنگ یوگسلاوی از شهر‌های مهم و محل درگیری بوده است. تصممیم داشتم که دو روز در اینجا بمانم ولی‌ در نهایت تصمیم گرفتم که چند روز بیشتر باشم. چراکه پس از دیدن ویرانی‌های شهر و گفت‌وگو با مردم، پرسش‌های زیادی ذهنم را به خود مشغول کرد.
در شهر وقتی‌ قدم میزدم، ساختمانهای زیادی به چشم میخوردند که هنوز آثار گلوله و ترکش روی آنها بود. یک قسمت‌ از این شهر متعلق به مسلمانان است و قسمتی‌ دیگر متعلق به مسیحی‌‌ها یا کروات‌ها. با دختری آشنا شدم که می‌گفت: «اینجا جنگ روی کاغذ تمام شده ولی‌ هنوز بین مردم جنگ است».
پس از گذراندن چند روز در موستار و گفت‌وگو با مردم، با دوستانم خداحافظی کردم و به سمت سارایوو حرکت کردم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.