ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضبط وثیقه ۵۰ میلیون تومانی یک فعال سیاسی در ایران

بهزاد مهرانی، فعال سیاسی و

بهزاد مهرانی، فعال سیاسی و عضو گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال می‌گوید که خانواده‌اش به دلیل آنکه منزل مسکونی خود را وثیقه آزادی او گذاشته بودند، از شهریور ماه گذشته ماهیانه یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان به حساب سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، خزانه داری کل واریز می‌کنند.

به گزارش تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر، مراجع قضایی جمهوری اسلامی در ابتدا قصد تخلیه و فروش منزل مسکونی خانواده این فعال سیاسی را داشتند و در نهایت در ۳۱ مرداد سال گذشته با پرداخت قسطی مبلغ وثیقه موافقت کردند.

او اضافه کرد که خانواده‌اش پیش از شروع پرداخت این اقساط مجبور به واریز ده میلیون و پانصدهزار تومان برای به فروش نگذاشتن ملک مورد وثیقه شدند و در ده ماه گذشته نیز ماهانه این اقساط را پرداخت می‌کنند.

بهزاد مهرانی دلیل اطلاع‌رسانی نکردن درباره این موضوع را تذکر نیروهای امنیتی به خانواده‌اش و همچنین احتمال کم کردن میزان اقساط عنوان کرده است.

این فعال سیاسی ۱۲ اسفندماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و پس از ۴۵ روز حبس در سلول انفرادی، به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. این فعال سیاسی که پس از ترک ایران در آمریکا اقامت دارد به " عضویت در گروه‌های معاند و اقدام علیه امنیت کشور" متهم شده و دادگاه او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.