ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخاب سه حقوق‌دان شورای نگهبان از سوی مجلس

محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و

محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نجات‌الله ابراهیمیان با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عضویت در شورای نگهبان انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمانیدگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۳ تیر ماه جاری از میان پنج حقوق‌دانی که از سوی رئیس قوه قضاییه معرفی شده بودند، این سه تن را برای یک دوره شش ساله به شورای نگهبان فرستادند.

از مجموع ۲۶۰ آرای ماخوذه محسن اسماعیلی ۲۳۷ رای، سام سوادکوهی ۱۴۷ رای و نجات‌الله ابراهیمیان ۱۳۰ رای مثبت کسب کردند.

عباس‌علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان که به مدت ۱۲ سال عضو حقوقدان شورای نگهبان بود و در این دوره نیز از سوی رئیس قوه قضاییه معرفی شده بود، موفق به کسب رای مثبت نمایندگان نشد.

به گفته علی لاریجانی، رئیس مجلس، کدخدایی با یک رای کمتر از ابراهیمیان انتخاب نشد.

عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، از اعضای فعلی شورای نگهبان، سام سوادکوهی، قاضی دادسرای دیوان عالی کشور، پورابراهیمی، قاضی دادسرای انتظامی قضات و صادقی، استاد دانشگاه حقوق اصفهان نامزدهایی بودند که برای انتخاب سه حقوق‌دان در شورای نگهبان به مجلس معرفی شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.