ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات خودرو در خردادماه ۳۰‌ درصد افزايش يافت

در حالی واردات کشور از

در حالی واردات کشور از نظر وزنی و ارزشی در خردادماه سال‌جاری به ترتيب ۲۱/۸ و ۱۳/۷ ‌درصد کاهش يافت که در همين مدت واردات خودرو رشد ۳۰‌درصدی را تجربه کرد.

بر اساس آمار گمرک ايران، در خردادماه سال‌جاری واردات خودرو سواری به کشور به چهار هزار و ۹۰۵ دستگاه معادل ۹۴/۸ ‌ميليون دلار رسيد.

به گزارش روزنامه بهار، واردات خودرو در اين مدت از نظر تعداد و ارزش به ترتيب ۳۰ و ۱۶/۶ ‌درصد افزايش يافت.

همچنين وزن خودروهای وارداتی هم با افزايش ۱۵/۴ درصدی بالغ بر ۷/۱ ‌ميليون کيلوگرم شد.

اين گزارش می‌افزايد، ارزش ريالی خودروهای وارداتی در خردادماه امسال به بيش از ۲/۳۱ ‌هزار‌ميليارد ريال (۲۳۱‌ميليارد تومان) رسيد که اين رقم نسبت به خردادماه سال قبل رشد ۱۳۲‌درصدی را نشان می‌دهد.

اين رشد چشمگير نشان می‌دهد که قيمت خودروهای وارداتی در بازار ايران طی يک سال دست‌کم ۱۳۲‌درصد افزايش يافته است. هرچند اين افزايش قيمت درباره بسياری از خودروها بسيار بيشتر از رقم يادشده بوده است.

واردات خودرو به ايران در خرداد امسال در حالی افزايش داشته که از حدود ۹ ماه پيش تاکنون ثبت سفارش واردات خودروهايی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی متوقف شده است. با توجه به اين‌که خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی سهم قابل توجهی در واردات خودرو ايران دارد مشخص نيست که چطور می‌توان رشد واردات خودرو را با توجه به ممنوعيت يادشده توضيح داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.