ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکل‌های اقتصادی در ايران: وضع از حد متوسط هم پايين‌تر است

مرکز پژوهش‌های مجلس ايران گزارشی

مرکز پژوهش‌های مجلس ايران گزارشی از پايش محيط کسب‌و‌کار در پاييز ۱۳۹۱ را همراه با ارزيابی ۲۸۵ تشکل اقتصادی از مؤلفه‌های ملی محيط کسب‌و‌کار در ايران ارائه داد.

به گزارش روزنامه بهار، مؤلفه‌های ملی محيط کسب‌و‌کار، مجموعه عواملی‌اند که به‌طور مشترک بر اداره و عملکرد همه بنگاه‌ها در جامعه مورد مطالعه اثر می‌گذارند، اما تقريبا خارج از کنترل مديران بنگاه‌ها قرار دارند. محيط کسب‌و‌کار نيز به‌طور عمده در زمينه بنگاه‌های کوچک و متوسط بررسی و مطالعه می‌شود.

براساس پاسخ‌های ۲۸۵ تشکل اقتصادی از سراسر ايران به پرسشنامه اين گزارش، ميانگين وزنی ارزيابی مؤلفه‌های محيط کسب‌و‌کار در پاييز ۱۳۹۱، ۵/۷۰ از ۱۰ (۱۰ بدترين ارزيابی) بوده که تقريبا مشابه ارزيابی تابستان ۱۳۹۱ (با ميانگين ۵/۳۷) بوده است، ولی در مقايسه با پاييز سال قبل‌تر از آن (پاييز ۱۳۹۰ با ميانگين ۵/۵۴ از ۱۰) بدتر ارزيابی شده است.

اين ارزيابی نشان می‌دهد از نظر اين تشکل‌های اقتصادی در مجموع ارزيابی مولفه‌های ملی محيط کسب‌و‌کار در ايران طی پاييز ۱۳۹۱ همچنان در وضعيت پايين‌تر از متوسط قرار داشته است.

در اين مطالعه، به ترتيب سه مؤلفه "بی‌‌ثباتی در قيمت مواد اوليه"، "مشکل دريافت تسهيلات از بانک‌ها" و "اعمال تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران"، در مجموع بدتر از بقيه مؤلفه‌ها ارزيابی شده‌اند.

۲۸۵ تشکل اقتصادی در پرسشنامه مربوط به اين مطالعه، مهم‌ترين عامل بی‌ثباتی قيمت‌ها در پاييز ۱۳۹۱ را به‌ترتيب سوء مديريت داخلی (۶۸‌ درصد)، تحريم‌های خارجی (۲۹‌ درصد) و هدفمندی يارانه‌ها (سه‌‌ درصد) دانسته‌اند.

۳۹‌ درصد از اين تشکل‌ها که بيشترين درصد را شامل می‌شود، برای رقابت‌پذيری در تجارت خارجی و حمايت از توليد ملی، نزديک بودن نرخ دلار به دو هزار تومان را مطلوب‌ترين گزينه ارزيابی کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.