ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"طرح استانداری يزد، تخريب بافت تاريخی يزد است"

حسن محب‌علی، مشاور سازمان ميراث

حسن محب‌علی، مشاور سازمان ميراث فرهنگی کشور گفت طرح استانداری يزد برای تخريب خانه‌های تاريخی يزد، "تخريب بافت تاريخی" اين شهر است.

به گزارش خبرگزاری ميراث فرهنگی، محب‌علی گفت: "امضا کردن اين طرح به‌منزله قبول کردن تخريب ميراث يزد است، به همين دليل من جلسه را تاب نياورده و آن را ترک کردم."

به گفته وی، "تخريب خانه‌های تاريخی يزد، تنها يک مفهوم دارد و آن از بين بردن بافت تاريخی است، کسانی که معتقدند می توانند با تخريب خانه‏های تاريخی، بافت را حفظ کنند به خطا رفته‏اند."

محدوده امام‌زاده جعفر يزد که بخشی از قلب بافت تاريخی اين شهر است طی هفته‏های گذشته مورد تخريب قرار گرفت. در اين تخريب‏ها بيش از ۱۰ خانه تاريخی با خاک يکسان شدند. در حال حاضر با پی‌گيری سازمان ميراث فرهنگی تخريب‏ها متوقف شده اما امکان ادامه آن وجود دارد.

 تخريب‏های اخير طی طرحی که از آن به‌عنوان مصوبه هيأت دولت ياد می‏شود آغاز شده و قرار است محدوده امام‌زاده جعفر گسترش يابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.