ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير ارشاد: نمی‌توانیم مرز‌های اعتقادی را در مورد مجوز کتاب نادیده بگیریم

۲۶ تیرماه مراسم ضیافت افطاری

۲۶ تیرماه مراسم ضیافت افطاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان اين وزارتخانه، معاونت فرهنگی و برخی از نویسندگان و شاعران و ناشران در تالار وحدت برگزار شد.

محمد حسینی، وزیر  ارشاد در این مراسم در سخنانی به مشکل صدور مجوز‌های کتاب از سوی اداره‌ کتاب اين وزارتخانه اشاره کرد و گفت: "قرار شده دوستان ما درباره‌ کتاب با همتی مضاعف برخی از کتاب‌هایی را که صدور مجوزشان بلاتکلیف بود، تعیین تکلیف کنند تا ما در پایان دوره‌ کاری خود کار زمین‌مانده‌ای نداشته باشیم."

او در ادامه افزود: "در بحث صدور مجوز باید اینگونه باشد که کتاب‌ها در یک روز، نهایتاً یک هفته و حداکثر ۴۵ روز تعیین تکلیف شوند که این موضوع کمک ناشران و نویسندگان را نیز می‌طلبد."

حسینی همچنین درباره سانسور کتاب‌ها گفت: "در بحث صدور مجوز کتاب نمی‌توانیم مرز‌های اعتقادی، اخلاقی و منافع ملی را نادیده بگیریم، چون گاهی حتی یک جمله و جابه‌جایی یک کلمه می‌تواند تبعات زیادی ایجاد کند، بنابراین باید حساسیت‌ها را در نظر گرفت. آزادی بیان در جای خود، اما باید حرمت افکار، اندیشه، حقایق و اقشار مختلف جامعه را مد نظر داشته باشیم."
علی زارعی نجفدری، مشاور محمود احمدی‌نژاد در خردادماه از ارائه پیشنهادهایی از سوی وی به برخی شخصیت‌های فرهنگی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سپردن فرآیند صدور مجوز نشر کتاب به اتحادیه‌های ناشران، تحت نظارت دولت خبر داده بود و گفته بود این پیشنهاد با "استقبال" روبه‌رو شده، اما برای اجرای نهایی نیاز به مقدماتی دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که روند صدور مجوز نشر در کشور صحیح نیست و نیازی نیست که دولت چنین مسئولیتی را به عهده بگیرد.

محمد حسینی در پایان سخنانش به هدایا و لوح‌های تقدیری که در ابتدای مراسم از سوی برخی از تشکل‌های نشر به او اهداء شده بود، اشاره کرد و گفت: "دوستان با این تقدیر خواستند مراسم تودیع ما را زودتر برگزار کنند، ولی چند روز دیگر در خدمت شما هستیم."

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    بخاطر همین خوش خدمتی ها ٬ دکتر منور همواره مورد حمایت بیت بوده.