ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخريب شبانه تپه‌ تاريخی "تل اسپيد" کهگيلويه و بويراحمد

يک باستان‌شناس از تخريب شبانه

يک باستان‌شناس از تخريب شبانه تپه‌ تاريخی "تل اسپيد" در شهر "سی‌سخت" استان کهگيلويه و بويراحمد پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رجب نوروزی، باستان‌شناس در اين‌باره گفت تپه‌ تاريخی "تل اسپيد" که در دامنه‌ رشته‌کوه‌های دنا قرار دارد، به‌صورت شبانه و براساس گفته‌ مردم بومی منطقه، با همکاری مسئولان محلی تخريب شد.

يکی از اهالی شهر "سی‌سخت" گفته است در بيستم فروردين‌ماه امسال بولدوزرها اين تنها تپه‌ ساسانی - اشکانی استان کهگيلويه و بويراحمد را بدون اجازه اداره کل ميراث فرهنگی و گردشگری استان، به‌طور کامل با خاک يکسان کردند، تا روی محوطه دو قبر ايجاد کنند.

به‌گفته رجب نوروزی "اين تپه که در سال ۱۳۸۷ به‌شکل يک برجستگی شاخص با درازای ۱۵۰ متر و پهنای ۵۰ متر، ۱۰۰ متر بالاتر از بستر زمين‌های اطراف تپه قرار داشت، شناسايی شد و پس از به‌دست آوردن اطلاعات تاريخی مناسب از محوطه که آن را به دوره‌ اشکانی - ساسانی مربوط می‌کرد، در همان سال، در فهرست آثار ملی به ثبت رسيد."

نوروزی تأکيد کرد: "اين تپه با تلاش مسئولان محلی و با استقرار استانداری کهگيلويه و بويراحمد و به همت شهرداری سی‌سخت و با مراقبت‌های نيروی انتظامی، از بين رفت."

اين باستان‌شناس افزود تخريب شبانه تپه‌ "تل اسپيد" به‌دليل آن بوده است که مردم واکنشی نشان ندهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.