ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست تروريست‌ها را محکوم کرد

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران در واکنش به اقدام اتحاديه اروپايی در قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست تروريستی گفت: "اين اقدام جهت‌دار که با فشار برخی از اعضای متنفذ اتحاديه اروپايی انجام شد، بر خلاف کليه موازين سياسی و حقوقی و باعث تعجب و غير قابل قبول است."

به گزارش خبرگزاری مهر،  صالحی افزود: "اينکه به يک گروه مقاومت که عليه تجاوز و اشغالگری مبارزه کرده و حضوری قانونی با پشتوانه مردمی در حاکميت لبنان دارد، برچسب تروريست زده شود؛ سست بودن مبانی منطقی اين اقدام را روشن می‌کند."

وزير امور خارجه ايران اين تصميم وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا را نشان‌دهنده "فقدان تحليل صحيح" از بحران در منطقه خاورميانه و "برخورد دو گانه" اين اتحاديه دانسته است.

علی‌اکبر صالحی فعاليت حزب‌الله لبنان را "دفاع مشروع" در برابر "تجاوزات صهيونيستی" عنوان کرد و آن را "جزو حقوق مسلم "مقاومت اسلامی در لبنان" به شمار آورد.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در بروکسل بخش نظامی حزب‌الله لبنان را در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی قرار دادند و در همین حال از گفت‌وگو با مسئولان سیاسی این گروه مورد حمایت ایران استقبال کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • dabir

    مافیای حزب اله در قاچاق مواد مخدر از ونزویلا به خاورمیانه و سایر نقاط نقش اساسی دارد.