ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وخامت حال حسین رونقی و فیض‌الله عرب‌سرخی و یورش به بند ۳۵۰ اوین

در هفته گذشته، تنش در زندان اوین بسیار بالا بود. یورش کماندویی برای تفتیش بند ۳۵۰ اوین آن‌قدر توهین‌آمیز و غافلگیرکننده بود که ۴۱ زندانی سیاسی طی نامه‌ای به مجلس خواستار رسیدگی به اوضاع شدند.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور آب پاکی را روی دست جوانانی که در ۴ سال گذشته از کشور خارج شده‌اند ریخت و گفت کسانی که در ارتباط با حوادث سال ۸۸ از کشور خارج شده‌اند، به محض ورود به کشور تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. این گفته دادستان کل کشور را می‌توان  این‌گونه تعبیر کرد که در صورت بازگشت کسانی که او از آن‌ها در سخنان خود نام برده است، بسیاری از آن‌ها را در زندان خواهیم دید.
از سوی دیگر، هفته گذشته تنش در زندان اوین بسیار بالا بود. یورش کماندویی برای تفتیش بند ۳۵۰ اوین در هفته گذشته آن‌قدر توهین‌آمیز و غافلگیرکننده بود که ۴۱ زندانی سیاسی طی نامه‌ای به مجلس خواستار رسیدگی به اوضاع شدند. از سوی دیگر شش زندانی سیاسی در اعتراض به یورش گارد و بردن سعید متین‌پور به انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند، که در این مورد با عقب‌نشینی مسئولین و بازگرداندن سعید متین‌پور به بند عمومی به اعتصاب خود پایان دادند.

در این میان، حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس زندانی از خونریزی معده رنج می‌برد و فیض‌الله عرب‌سرخی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از درد کتف و دیسک کمر در رنج است. اما سپاه عملاً اجازه بستری و درمان آن‌ها را نمی‌دهد. در حالی که هنوز دولت جدید قدرت را در دست نگرفته، قوه قضاییه فشار خود را بر زندانیان سیاسی و عقیدتی افزایش داده است.

برای بررسی بیشتر این موارد وهمچنین در مورد کشمکش بین دو قوه و بهایی که زندانیان سیاسی می‌پردازند، با حسن نایب هاشم، کنشگر حقوق بشر، به گفت‌وگو نشستیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.