ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ به اعتصاب غذای کنشگران آذری با تنبیه و انتقال به زندان رجایی شهر

نگاهی به وضعیت زندانیان سیاسی آذری که در اعتراض به صدور حکمی ناعادلانه دست به اعتصاب غذا زده‌اند

دقت در وضعیت زندانیان سیاسی و میزان اعدام‌ها نشان می‌دهد که وضعیت حقوق بشر در یک ماه گذشته بدتر شده است، به ویژه در شهرستان‌ها که اخبار آن انعکاس کمتری می‌یابد. پنج نفر از اعضای تشکیلات ینی گاموح از روز ۲۳ تیرماه در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.علت این اعتصاب صدور حکم ناعادلانه ۹ سال زندان برای هرنفر به‌خاطر فعالیت غیرمسلحانه بوده است. اما مقامات به جای رسیدگی به اعتراض این افراد، به‌عنوان تنبیه هر پنج نفر را (محمود فضلی، آیت مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، بهبود قلی‌زاده و شهرام رادمهر) در روز اول مردادماه از زندان تبریز به سلول‌های انفرادی اوین و در روز سوم مردادماه از زندان اوین به زندان رجایی شهرمنتقل کرده‌اند. انتقال آنان در شرایطی اسفناک، در حالی که  برای دو روز در کف ونی بدون صندلی و در گرمای تابستان نگهداری شده‌اند، صورت گرفته است. رادیو زمانه درباره وضعیت انان با نقی محمودی، وکیل دادگستری، گفت وگویی انجام داده است.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130725_AzariAktivists_NaghiMahmoudi_PanteaBahrami.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • وحيد

    ياشاسين توورك ميلتي یاشاسين گام الله گورتارسين 

  • محمد

    آذری دیگه چه صیغه ایه؟ احتمالاً منظورتون ترک آذربایجانی است. با این حال همینقدر که حاضر شدین خبری ازشون بیارین ازتون متشکّرم.