ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام نوری المالکی، نخست وزیر عراق به مقامات آمریکایی ؛ دولت روحانی آماده مذاکره با امریکا

رسانه های جهانی اعلام کردند که نخست وزیرعراق به دولت ایالات متحده آمریکا گفته است، دولت جمهوری اسلامی خوستار مذاکره مستقیم با آمریکا در مورد مسئله هسته ای است. چرا ازعراق برای ارسال این پیام استفاده شده است؟

رسانه های جهانی از قول مقامات برخی کشورهای غربی روزپنجشنبه اعلام کردند که نوری المالکی، نخست وزیرعراق، به دولت ایالات متحده آمریکا گفته است که، دولت جمهوری اسلامی ایران خوستار مذاکره مستقیم با آمریکا در مورد مسئله هسته ای است و از دولت عراق خواسته به عنوان میانجی زمینه این مذاکرات را فراهم نماید.

نیویورک تایمز در تکمیل این خبر نوشته است که در اوایل ماه ژوئیه ( اواخر خرداد ماه) نوری المالکی، در دیداری با سفیر ایالات متحده در بغداد، به او گفته که حامل پیامی از سوی دولت‌مردان ایران است و مدعی شده که رئیس جمهور جدید ایران دکتر حسن روحانی، در برقراری گفتگو با آمریکا جدی است.

هرچند این خبر بلافاصله از سوی حسن دانایی فر، سفیر ایران در عراق تکذیب شد، اما در محافل سیاسی اخباری مبنی بر تایید این ادعای نخست وزیر عراق دیده شده است.

سراج الدین میردامادی، در گفتگو با رضا تقی زاده، کارشناس سیاسی در گلاسکو، به بررسی این موضوع پرداخته است . او در این مصاحبه به طرح این سئوالات پرداخته  است که چرا  ازعراق برای ارسال این پیام استفاده شده است ؟ موانع کنونی برابر دولت روحانی برای عادی سازی روابط میان ایران و آمریکا از منظر جناح های سیاسی داخلی کدام است؟ آیا مذاکره احتمالی ایران و امریکا ، مذاکرات هسته ای ایران و دول غربی را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130727_Siasi_Seraj_TaghiZadehReza.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • daryush

    تکذیب شد. مصاحبه برای چیست ؟ !