ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت رهبر ايران با چهار وزير پيشنهادی روحانی

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران با چهار وزير پيشنهادی حسن روحانی، رئيس‌جمهور منتخب اين کشور مخالفت کرده است.

به گزارش تارنمای سحام‌نيوز، آيت‌الله خامنه‌ای از روحانی خواسته تا علی يونسی، گزينه پيشنهادی وزارت اطلاعات؛ جعفر توقيفی، گزنيه پيشنهادی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری؛ حسين علايی، وزير پيشنهادی دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح و احمد مسجدجامعی، وزير پيشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کنار بگذارد.

بر پايه اين گزارش روحانی نيز اين خواسته رهبر جمهوری اسلامی را پذيرفته و افراد ديگری را برای اين چهار وزارتخانه معرفی خواهد کرد.

بر اساس يک عرف رايج در ايران، رؤسای جمهور وزرای پيشنهادی شماری از وزارتخانه‌ها را با کسب اجازه از آيت‌الله خامنه‌ای انتخاب می‌کنند.

روزنامه بهار چاپ تهران نيز روز دوشنبه هفتم مرداد در يادداشتی که به قلم کسری نوری، سردبير اين روزنامه منتشر شد، تأييد کرد که چند وزير پيشنهادی روحانی با مخالفت رهبر ايران روبه‌رو شده است.

اين روزنامه نوشت که با وجود مخالفت رهبر ايران، "روحانی نبايد به هر گزينه‌ای تن بدهد."

به نوشته بهار، آيت‌الله خامنه‌ای مخالفت خود را با برخی وزاری پيشنهادی اعلام می‌کند اما هيچ‌گاه "فردی را به رئيس‌جمهور تحميل نخواهد کرد."

کسری نوری در اين يادداشت افزود که اگر روحانی در انتخاب وزاری علوم، کشور، اطلاعات و فرهنگ و ارشاد "تسليم شود" در عرصه اقتصادی و خارجی نيز نخواهد توانست کاری از پيش ببرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Center for Nonviolent Action Studies » گره دانشگاه ها بسته ماند

    […] اول روحانی جعفر توفیقی بود که با مخالفت خامنه ای مواجه شد. معذلک روحانی به معرفی فرد دیگری پرداخت که او هم در […]

  • مهدی

    باسلام خواهشمندم کمی در مورد پارازیت وآثار آن روی مردم وبخصوص نوزادان صحبت کنید

  • jamal

    ریس جمهوری در حکومت ولایت فقیه مقامی نخودی است . 

  • anonymous

    راه حل مساله در حذف پست رهبری است. این نکته را هم اقای رفسنجانی به خوبی میداند و هم دیگر میانه روها. شاید  بایستی صبور بود و منتظر ماند تا شاید در چند سال اینده این خواست عمومی محقق شود.