ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به واگذاری خانه‌های تاريخی شيراز

فعالان ميراث فرهنگی و اعضای

فعالان ميراث فرهنگی و اعضای شورای شهر شيراز به واگذاری بلندمدت خانه‌های تاريخی اين شهر اعتراض کردند.

محمدرضا نسب عبداللهی، فعال ميراث فرهنگی به خبرگزاری ميراث فرهنگی گفته است: "سازمان ميراث ‌فرهنگی کشور در واپسين روزهای عمر دولت، عزم خود را برای واگذاری خانه‌های تاريخی شيراز به برخی نزديکان‌اش جزم کرده است."

 به گفته وی "خانه‌های تاريخی محتشم و نصيرالملک شيراز در ازای دريافت مبلغی اندک، به مدت حداقل ۲۵ سال به افرادی که گفته می‌شود جزو نزديکان مسئولان ارشد سازمان ميراث‌فرهنگی هستند واگذار می‌شود و با واگذاری مبهم اين خانه‌ها مشخص نيست چه سرنوشتی در انتظار اين بناهای ملی قرار می‌گيرد."

احمد محيط طباطبايی، عضو شورای بين‌المللی موزه‌ها (ايکوم) نيز خانه نصيرالملک را جزو بناهای ارزشمند شيراز می‌داند.

به گفته وی، "اين بنا به لحاظ تزئينات معماری کمتر از نارنجستان قوام نيست و بر همين اساس لازم است که در کميته نفايس ملی بررسی شود و اگر جزو نفايس ملی کشور قرار بگيرند سازمان ميراث‌ فرهنگی حق واگذاری آن را ندارد."

مهدی خانی، عضو شورای شهر شيراز نيز گفته است: "واگذاری دو بنای تاريخی ارزشمند شيراز با کاربری رستوران اقدام جالبی نيست، در همه جای دنيا مرسوم است که از خانه‌ها و بافت‌های تاريخی حفاظت شود و بافت آلوده به رفتارهای غيرفرهنگی نشود."

وی افزوده است: "تصميم‌گيری اخير برای واگذاری دو بنای ارزشمند شيراز درست نبوده و من به‌عنوان يکی از اعضای شورای شهر شيراز اعتراض خود را به مقامات استان رسانده‌ام."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.