ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض گروهی از زندانيان سياسی به حکم سنگين دراويش

جمعی از زندانيان سياسی ايران

جمعی از زندانيان سياسی ايران با انتشار بيانيه‌ای به حکم سنگين دستگاه قضائی برای هفت تن از دراويش گنابادی اعتراض کردند.

حميدرضا مرادی، مصطفی دانشجو، فرشيد يداللهی، امير اسلامی، افشين کرم‌پور، اميد بهروزی و رضا انتصاری، هفت تن از دراويش گنابادی هستند که در مجموع به بیش از ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

آن‌ها افزون بر اين حکم به پنج سال "محرومیت از عضویت در گروه‌ها، احزاب، فرق و فعالیت در مطبوعات، رسانه‌ها و فضای مجازی" نیز محکوم شده‌اند.

به گزارش تارنمای کلمه زندانيان سياسی امضاکننده بيانيه اتهامات دراويش را "بی‌اساس و طی روندی غيرحقوقی و مغاير با قانون" عنوان کرده و نوشته‌اند: "متن حکم صادر شده برای دراويش گنابادی، يکی از اسف‌بارترين اسناد دستگاه قضائی است که بار ديگر موجبات کاهش اعتماد عمومی به دستگاه عدليه خواهد بود."

هفت درويش زندانی به “تشکیل گروه غیرقانونی مجذوبان نور به قصد بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و معاونت در اخلال در نظم عمومی” متهم شده‌اند.

زندانيان سياسی نوشته‌اند: "حلقه‌های ذکر دراويش در ايران قدمتی چند قرنه داشته و اصولا آنان هرگز به عنوان يگ گروه سياسی فعاليت نداشته، بلکه يکی از ده‌ها گرايش مذهبی در متن مکتب شيعه محسوب می‌شوند که در کنار و همراه ديگر گرايشات شيعی نسبت به موازين دينی تعمد و تقيد کامل دارند."

اين زندانيان سياسی محکوميت دراويش را "ناقض قانون اساسی جمهوری اسلامی" دانسته و از مقامات مسئول خواستند ضمن لغو احکام صادره هر چه زودتر شرايط آزادی آنان را فراهم آورند .

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.