ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشم آمريکا از پذيرش پناهندگی اسنودن در روسيه

در پی پذيرش پناهندگی موقت

در پی پذيرش پناهندگی موقت ادوارد اسنودن در روسيه مقام‌های آمريکا واکنش تندی نشان دادند.

اسنودن مأمور پیشین سازمان اطلاعات آمریکا است که اسناد محرمانه‌ای از فعالیت‌های سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را افشا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد در اين‌باره گفت: "ما از اين تصميم دولت روسيه بسيار نااميد شديم."

کارنی افزود: "دولت روسيه اين تصميم را در حالی گرفته است که ما درخواست روشن و قانونی خود را مبنی بر استرداد اسنودن، چه به شکل عمومی و چه خصوصی، مطرح کرده بوديم تا وی در ايالات متحده به اتهامات وارده پاسخ دهد."

در مورد تأثير اين تصميم روسيه بر مذاکراتی که قرار است ميان دو کشور پيش از برگزاری نشست جی‌۲۰ در سن پترزبورگ برگزار شود؛ سخنگوی کاخ سفيد ضمن بيان اين‌که آمريکا "منافع مشترک بسياری با روسيه دارد" سودمندی چنين مذاکراتی را زير سئوال برد.

جان مک‌کين، سناتور جمهوری‌خواه نيز پناهندگی اسنودن را " سيلی‌ای به صورت همه آمريکايی‌ها" خواند و از باراک اوباما خواست تا ارزيابی مجددی در مورد رابطه آمريکا و روسيه صورت دهد.

اين در حالی است که جی کارنی قطع رابطه با روسيه را رد کرد و گفت: "روابط ما و روسيه بر پايه واقعيت‌ها قرار دارند."

با اين حال پناهندگی ادوارد اسنودن در روسيه و نشست آينده اوباما با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه، در محافل حکومتی آمريکا موضوعات روز هستند و گروهی شرکت اوباما در چنين نشستی را از هم‌اکنون مورد انتقاد قرار داده‌اند.

ادوارد اسنودن روز گذشته، به‌طور رسمی اجازه اقامت یک ساله در روسیه را به دست آورد و فرودگاه مسکو را پس از يک ماه ترک کرد.

گفته می‌شود او در مکانی نامعلوم اما مطمئن به‌سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.