ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین آزمایش حسن روحانی برای گرفتن رای اعتماد از مجلس

حسن روحانی با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش به طور رسمی رییس جمهور ایران شد. وعده‌هایی که حسن روحانی در کارزار انتخاباتی و در مراسم تنفیذ خود داد، برای عملی شدن با چه موانعی روبروست؟

حسن روحانی در مراسم تحلیف

حسن روحانی، ۶۴ ساله، که روز شنبه - ۱۳ مرداد، ۳ آگوست ۲۰۱۳ - با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش توسط آیت الله خامنه‌ای؛ به طور رسمی هفتمین رییس جمهور ایران شد، امروز یکشنبه فهرست وزرای پیشنهادی‌اش را به مجلس داد. مراسم تحلیف و دادن اسامی اعضای کابینه‌ی تازه ۹۰ دقیقه طول کشید. این نخستین آزمایش روحانی برای گرفتن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی او از مجلسی ست که اکثریت نمایندگان آن را اصول‌گرایان و پاسداران پیشین تشکیل داده‌اند.
حسن روحانی در مراسم تنفیذ خود گفت : «حداقل انتظار مردم در این انتخابات از دولت جدید ثبات و آرامش در همه‌ی زمینه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهای مختلفی است که امروز کشور با آن روبرو است.»
برای بررسی چالش‌های بر سر راه رییس جمهوری تازه‌ی ایران و بزرگ‌ترین موانعی که بر سر راه اوست، با حسن هاشمیان، استاد دانشگاه تهران و کارشناس سیاسی منطقه‌ی خاورمیانه، که به تازگی از ایران خارج شده است؛ در ترکیه گفت‌وگو می‌کنیم. با اواین پرسش‌ها را مطرح می‌کنیم که وعده‌هایی که حسن روحانی در کارزار انتخاباتی و در مراسم تنفیذ خود دادند برای عملی شدن با چه موانعی روبروست؟ آیا می‌تواند با آمریکایی‌ها کنار بیاید؟ تفاهم با همسایه‌ها و به ویژه در مورد سوریه سیاست‌های کنونی تغییر می‌کنند؟ حفظ حریم خصوصی مردم را که در کارزار انتخابات وعده داده است می‌تواند عملی کند؟[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130804_Iraj_Rohani_majles_H_Hashemian.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.