ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت بیش از ۴۰ نفر طی یک هفته گذشته در ترکیه

دو ماه پس از آغاز اعتراضات در میدان تقسیم استانبول، علی رغم برخورد‌های امنیتی بی سابقه با معترضین، اعتراضات همچنان ادامه دارد. اوضاع سیاسی در ترکیه پس از جنبش میدان تقسیم به چه شکل تغییر کرده است؟

دو ماه پس از آغاز اعتراضات در میدان تقسیم استانبول، علی‌رغم برخورد‌های امنیتی بی‌سابقه با معترضین، اعتراضات همچنان ادامه دارد. اعتراضاتی که در ابتدا نسبت به طرح تخریب پارک گزی، در میدان تقسیم شکل گرفته بود، پس از سرکوب پلیس ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت؛ در ۶۲ شهر ترکیه مردم با شعار «حکومت استعفا» به خیابان‌ها ریختند تا بر اساس آنچه رویترز گزارش داده، ترکیه با بزرگ‌ترین بحران سی سال اخیر خود روبرو شود.
در آخرین تحولات طی یک هفته گذشته، دست کم دو تجمع اعتراضی در میدان تقسیم برگزار شده است. پلیس باز هم با ماشین‌های آب‌پاش و شلیک گلوله‌های پلاستیکی دست به سرکوب خشونت آمیز مردم زده است.
هم زمان فضای امنیتی در شهرهای بزرگ ترکیه هم‌چنان حاکم است؛ پلیس که حالا فرصت کافی برای بررسی فیلم‌های منتشر شده از تظاهرات‌های میدان تقسیم را یافته است، تلاش دارد با شناسایی فعالین شرکت کننده در اعتراضات، آن‌ها را تحت تعقیب قرار دهد. بر مبنای گزارش‌های منتشر شده، هفته گذشته بیش از ۳۵ نفر دیگر از فعالین با هجوم به خانه‌ها و دفا‌تر کارشان بازداشت شده‌اند.
روزنامه نگاران ترکیه نیز از خشونت‌های پلیس و برخورد‌های امنیتی بی‌نصیب نبوده‌اند. پیش‌تر گزارش شده بود که در جریان درگیری‌های پارک گزی پلیس با ده‌ها روزنامه نگار و عکاس خبری برخورد داشته است.
برای بررسی و اطلاع بیشتر از شرایط فعلی ترکیه، با فرشاد محمدی، روزنامه نگار ساکن ترکیه، گفت‌وگو کردیم.
از او درباره آخرین تحولات ترکیه و فضای امنیتی حاکم بر این کشور پرسیدیم و این‌که چه فشار‌هایی بر روزنامه نگاران و مطبوعات ترکیه در چند هفته اخیر وارد شده است؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.