ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور گسترده فیلم‌سازان ایرانی در جشنواره مونترال

جشنواره فیلم مونترال در کانادا که از ۲۲ اوت تا ۲ سپتامبر ۲۰۱۳ بیست هفتمین دوره خود را برگزار خواهد کرد، امسال ۴۳۲ فیلم را برای نمایش در بخش‌های مختلف خود انتخاب کرده است.

جشنواره فیلم مونترال در کانادا که از ۲۲ اوت تا ۲ سپتامبر ۲۰۱۳ بیست هفتمین دوره خود را برگزار خواهد کرد، امسال ۴۳۲ فیلم را برای نمایش در بخش‌های مختلف خود انتخاب کرده است که در بین آن‌ها ۲۱۸ فیلم بلند وجود دارد.

این جشنواره که در سال ۲۰۱۳ با شعار «جهان از آن شماست» برگزار می‌شود، شامل بخش‌های گوناگون است. در بخش اصلی این جشنواره ۲۰ فیلم از کشورهای آمریکا، فرانسه، سوئد، روسیه، لهستان، نروژ، ژاپن، ایتالیا، دانمارک، کرواسی، چین، کانادا، بلژیک، آلمان و ایران شرکت دارند.

جشنواره فیلم مونترال در تاریخ ۲۲ اوت با فیلم کانادایی «خانه دیگر» ساخته ‌ ماتیو روآ گشایش می‌یابد و تا ۲ سپتامیر ادامه دارد.

جشنواره فیلم مونترال در سال ۲۰۱۳

«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح اله حجازی، با بازی حمید فرخ‌نژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی و پیمان قاسم‌خانی در بخش اصلی بیست و هفتمین جشنواره فیلم مونترال به نمایش درمی‌آید.

در بخش «فیلم‌های اول» که توسط هیأت داوران جداگانه‌ای ارزیابی می‌شود، نیز ۲۰ فیلم انتخاب شده که از ایران، در این بخش، «تاج محل» ساخته دانش اقبا شاوی شرکت دارد.

در بخش «نگاه به سینمای جهان» که مسابقه‌ای نیست، از ایران چهار فیلم شرکت می‌کند: «برگ‌ریزان» از علی جابر انصاری، «اینجا همه چیز خوب است»، ساخته پوریا آذربایجانی، «از تهران تا بهشت» به کارگردانی ابولفضل صفاری و «بیشتر از دو ساعت» (فیلم کوتاه) ساخته علی عسگری که پیش از این در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن هم به نمایش درآمده بود.

فیلم کوتاه «برای پرندگان» ساخته تارا آتشگاه هم از دیگر فیلم‌هایی است که در این جشنواره شرکت دارد.

در بخش «تمرکز بر سینمای جهان»، فیلم «۴۵ دقیقه تا رام الله» ساخته علی صمدی احدی از کشور آلمان، «برگ‌ریزان» ساخته علی جابر انصاری محصول ایران و انگلستان، «بهار در سرزمین عجایب» ساخته بهروز کرمی‌زاده از آلمان، «زندانی» ساخته محمود شولی‌زاده از آمریکا انتخاب شده‌اند وبه نمایش درخواهد آمد.

در بخش «مستند‌های جهان» دو فیلم ایرانی به نمایش درمی‌آیند: «آخرین کوچ» اثری از فریدون نجفی و همچنین «عباس کیارستمی، یک گزارش» ساخته بهمن مقصودلو که در ستایش از عباس کیارستمی در آمریکا تهیه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.