ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض سه سازمان حقوق بشری به معرفی مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، گزارشگران

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، در بیانیه‌ای مشترک خواهان کنار گذاشتن مصطفی پورمحمدی، از کابینه پیشنهادی حسن روحانی شدند.

حسن روحانی با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مصطفی پورمحمدی،وزیر سابق کشور در دولت احمدی‌نژاد را به عنوان وزیر دادگستری معرفی کرده است.

در این بیانیه که روز هفدهم مرداد ماه منتشر شده، آمده است که مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری، "می‌تواند در تحقیقات مربوط به نقض حقوق بشر در ایران اعمال نفوذ کند ویا تاثیر منفی داشته باشد."

دخالت پورمحمدی در اعدام "هزاران ناراضی سیاسی در سال ١٣۶٧ و قتل برخی از روشنفکران و روزنامه نگاران منتقد و برجسته ایرانی در ١٣٧٧" دلیل مخالفت سازمان‌های حقوق بشری با معرفی او به عنوان وزیر دادگستری است.

سازمان دیده بان حقوق بشر در سال ١٣٨۴ در گزارشی که تحت عنوان "وزرای مرگ" منتشر کرد، نقش مستقیم پورمحمدی را در جریان اعدام های فراقضایی هزاران تن از زندانیان سیاسی مستند کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • tardast

    سلام،واقعابدون هرگونه فکرو تاملی ایراد و اعتراض میکنیدکه ادعای عدالت طلبی و آزادگی  مراجع مذکور را بیمعنی وپوچ وبی اعتبار میکند چون هر شخص با کمترین معلومات میداند که طبق قانون اساسی وتجربه سالهای بعد از انقلاب وزیر دادگستری هیچ اختیاری در امور اداری و با لاخص  امور قضایی  ندارد فقط رابط بین قوه قضاییه باقوای  مقننه ومجریه است در واقع وزیر دادگستری نامه بر دادگستری است.بنابراین حتی پنوشه هم  وزیر شود نقشی در تصمیم گیری ها ندارد.

  • karim

    حجت‌الاسلام دکتر کلیدساز، با شعارِ تعامل و بازگرداندن نشاط به جامعه و برداشتن شکاف‌های اجتماعی و لابد برای دلداری مادران‌‌مان، یکی از قاتلان اصلی را وزیرِ دادگسترِ کابینه‌اش نموده! بلند می‌گویم! این کلیدِ زنگ‌زده تنها قفل جهنم می‌گشاید !!