ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله محیط زیست: آب و اولویت‌های زیست محیطی در برنامه دولت جدید

آب و مدیریت منابع آبی از آن‌جا که چند بار در بخش اولویت‌های زیست محیطی ذکر شده است، به نظر می‌رسد یکی از دغدغه‌های دولت جدید باشد.

با ارائه برنامه‌های دولت یازدهم به مجلس، از سوی حسن روحانی، رییس جمهور جدید ایران، اکنون اصول کلی و خط مشی این دولت در برابر مسائل مختلف روشن شده است. در این میان محیط زیست نیز سهمی در این برنامه‌های کلی یافته است. آب و مدیریت منابع آبی از آن‌جا که چند بار در بخش اولویت‌های زیست محیطی ذکر شده است، به نظر می‌رسد یکی از دغدغه‌های دولت جدید باشد. احیاء مدیریت حوضه آب با اولویت تعادل بخشی به منابع زیرزمینی جزو یکی از این اولویت‌هاست. در سال‌های پیش، مدیریت آب در کشور به جای یک مدیریت جامع به سوی مدیریت استانی حرکت کرد و عملاً هر استان برای خود و در چارچوب منافع محدود استانی به مدیریت و بهره برداری از منابع آبی پرداخت. اکنون ابعاد بسیار منفی این گونه مدیریت آشکار شده است. یکی از مثال‌های ناخوشایند آن درگیری استان‌های اصفهان و یزد بر سر استفاده از منابع آبی است. از همین رو در برنامه جدید دولت وعده بازگشت به مدیریت یک‌پارچه برای حل مشکل آب داده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.