ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی؛ راه اندازی ۴۰ پردیس خودگردان برای دانشگاههای دولتی

جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی با نگارش نامه ای خطاب به حسن روحانی خواستار احیای فضای آکادمیک شدند

در هفته ای که گذشت، خبرگزاری مهر گزارش داد که در چند سال اخیر مجوز راه اندازی ۴۰ پردیس دانشگاهی خودگردان برای دانشگاه‌های دولتی صادر شده است.
پردیس خود گردان به خوابگاه‌هایی گفته می‌شود که از دانشجویان شهریه دریافت می‌کنند. صدور این مجوزها در حالی است که بیشتر این پردیس‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت کرده و به منبع درآمد زایی برای دانشگاه‌ها تبدیل شده‌اند.

از سوی دیگر در هفته ای که گذشت معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان از تک جنسیتی شدن برخی رشته های این دانشگاه در سال جاری خبر داد. محمد حسین استکی، با بیان اینکه دانشگاه اصفهان دانشکده تک جنسیتی ندارد، گفت: برخی از رشته‌های دانشگاه طی یکی دو سال گذشته تک جنسیتی شده است.
گفتنی است بر مبنای گزارش کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت در آذرماه سال گذشته، نزدیک به ۶۰۰ کد رشته در بیش از ۶۰ دانشگاه در دفترچه کنکور سال ۱۳۹۱ با تفکیک جنسیتی مواجه بوده است.

پس از آنکه در هفته های گذشته بسیاری از فعالین دانشجویی با انتشار بیانیه‌هایی مطالبات خود را از دولت حسن روحانی بیان کرده‌اند این بار، جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی با نگارش نامه ای خطاب به حسن روحانی خواستار احیای فضای آکادمیک شدند.
در این نامه ضمن اشاره به مسائلی چون فشارهای امنیتی، محرومیت از تحصیل دانشجویان و اخراج اساتید، انتصابی کردن روسای دانشگاه‌ها و فشار بر تشکل‌های دانشجویی در سال‌های گذشته از رئیس جمهور خواسته شده است تا به معرفی وزیر علومی بپردازد که برای رفع این معضلات تلاش نماید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.