ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام رشته‌ها و دانشگاه‌های ممنوعه برای شهروندان عراقی و افغانستانی در ایران

سازمان سنجش آموزش ایران با

سازمان سنجش آموزش ایران با اعلام اینکه تحصیل در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها برای شهروندان غیر ایرانی مقیم این کشور، به ویژه شهروندان افغانستانی و عراقی ممنوع است، فهرست رشته‌ها و شهرهای ممنوعه برای این دسته از دانشجویان را اعلام کرد.

حسین توکلی، مشاورعالی سازمان سنجش به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:"اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند."

براساس فهرستی که از "مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع خارجی در آزمون سراسری ۱۳۹۲" اعلام شده، اقامت اتباع افغانی در برخی استان‌های ایران به طور کلی ممنوع است و در برخی استان‌ها نیز اقامت آنها فقط در شماری از شهرهای آن استان غیرمجاز عنوان شده است. این محدودیت در برخی موارد شامل شهروندان عراقی نیز شده است.

به غیر از دو استان البرز و قم، در تمامی استان‌های ایران مناطق ممنوعه‌ای برای اقامت شهروندان افغانستان، عراق و در برخی موارد تمام شهروندان غیرایرانی تعیین شده است.

به گفته این مقام مسئول تحصیل در رشته‌های تحصیلی فیزیک اتمی، فیزیک (گرایش هسته‌ای)، مهندسی هسته‌ای، مهندسی تسلیحات، مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش امنیت اطلاعات، امنیت شبکه، مخابرات امن)، مهندسی هوافضا (کلیه گرایش‌ها)، مهندسی شیمی (گرایش صنایع پالایش، پتروشیمی، شیمیایی، معدنی، گاز، عملیات پتروشیمی)، مهندسی نگهداری هواپیما (هوانوردی، خلبانی، مراقبت پرواز، نمایش و نگهداری هواپیما)، الکترونیک هواپیمایی، مهندسی فرماندهی و کنترل هوایی، تکنیک حوزه‌های نظامی، علوم و فنون هوانوردی، خلبانی هلیکوپتر، مهندسی تعمیر و نگهداری هلیکوپتر، اطلاعات نظامی، اویونیک هواپیما، علوم نظامی، ناوبری و فرماندهی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی برای اتباع غیرایرانی ممنوع است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.