ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير پيشنهادی علوم: به جای حذف علوم انسانی بايد آن را تقويت کرد

جعفر ميلی منفرد، وزير پيشنهادی

جعفر ميلی منفرد، وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فن‌آوری برای دولت يازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ديدگاه‌های خود را در مورد مسائلی چون حذف رشته علوم انسانی در دانشگاه‌ها، اخراج استادان دانشگاه‌ها و ستاره‌دار کردن دانشجويان بيان کرد.

ميلی منفرد يکی از مهم‌ترين عرصه‌های معرفت بشری را علوم انسانی دانست و گفت: "هيچ کرانه‌ای از علوم انسانی نبايد ناديده انگاشته يا مورد غفلتِ تفحص و تحقيق قرار گيرد."

وی ضمن بيان اين‌که "حذف رشته‌های علوم انسانی، راحت‌ترين راه برای حذف صورت مسائل است"، افزود: "با منع و حذف، ولع و اشتياق بيشتری حاصل می‌شود و زمينه‌ گسترش عرصه‌ غيررسمی اين علوم گسترش می‌يابد."

وزير پيشنهادی علوم گفت: "گسترش رشته‌های مطالعات علوم سياسی، مطالعات زنان و ده‌ها رشته ديگر از ضروريات به شمار می‌رود."

وی همچنين مدعی شد که با تقويت علوم انسانی و کارمدی آن، ايران می‌تواند خود توليدکننده و صادرکننده نظريات علمی به جهان امروز باشد.

ميلی منفرد "سامان‌دهی قانونمند فعاليت‌های داوطلبانه دانشجويان در عرصه‌های مختلف" را از اولويت‌های وزارت علوم اعلام کرد و گفت: "به ميزانی که فعاليت دانشجويان در داخل دانشگاه از گستردگی و تنوع بيشتری برخوردار شود؛ فضای دانشگاه پرنشاط‌تر است و به موازات جريان فعاليت قانونمند و بانشاط، دانشجويان از آسيب‌های اجتماعی مانند بزه، اعتياد و آسيب‌های فردی همانند افسردگی و لاابالی‌گری مصون می‌مانند."

وی در بخش ديگری از گفت‌وگوی خود از سياست‌های دولت نهم و دهم در مورد بازنشستگی و اخراج تعدادی از استادان دانشگاه‌ها و ستاره‌دار کردن دانشجويان به شدت انتقاد کرد و گفت اين دو اقدام "ضايعات بسياری را تاکنون برای دانشگاه ايجاد کرده است".

وزير پيشنهادی علوم دانشگاه‌های تک‌جنسيتی را در دنيا "معمول و متعارف" دانست و گفت: "چنان‌چه دچار افراط در اين زمينه نشويم، موضوعی است که امر انتخاب را برای دانشجويان تقويت می‌کند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    نجفی وزير پيشنهادی آموزش و پرورش  :جان و اساس و محور نظام، مقام معظم رهبری است. بنده و ساير بزرگواران که قبول کردند وارد ميدان اجرايی شوند در اين شرايط، روشن است که برای مردم و نظام و معتقد به ولايت و پايبند به ولايت هستيم. اين چه سوالی است که می پرسيد رهبری را قبول داريد؟ کسی که ميخواهد وزير شود مگر ممکن است قبول نداشته باشد؟..در دوره بنده فعاليت‌های دينی در آموزش و پرورش اوج گرفت و فرهنگ نماز در دوره بنده شکل گرفت!!. در هيچکدام از راهپيمايی‌های سال ۸۸ قبل و بعد از ۲۹ خرداد شرکت نکردم !!

  • Majid

    “هیچ کرانه‌ای از علوم انسانی نباید نادیده انگاشته یا مورد غفلتِ تفحص و تحقیق قرار گیرد.” اما رهبر منفرد معظم نظام ۱۸۰ درجه بر خلاف این فکر میکند. تحفیض و تحقیق در علوم انسانی را قبلأ حرام دانسته ولی بسط مدح گویی و وافورات شعر و شاعری را حلال و لایق الجایزه!