ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير پيشنهادی اطلاعات: امنيت نرم بايد جايگزين امنيت سخت شود

در ادامه بررسی کابينه يازدهم

در ادامه بررسی کابينه يازدهم توسط مجلس ايران، بعد از ظهر امروز محمود علوی، وزير پيشنهادی وزارت اطلاعات در دفاع از خود سخن گفت.

علوی در سخنان خود گفت قصد دارد بدون امنيتی کردن فضا امنيت پايدار را برقرار سازد و وزارت اطلاعات اين توانايی را دارد که "امنيت نرم" را جايگزين "امنيت سخت" کند.

وی همچنين "عدم دخالت در حريم خصوصی افراد" را از برنامه‌های خود برای اين وزارتخانه عنوان کرد.

"به‌کارگيری ديپلماسی فعال در سياست خارجی"، "تلاش برای حفظ جايگاه و نقش حاکميتی وزارت اطلاعات"، " حفظ استقلال وزارت اطلاعات و جلوگيری از تأثيرپذيری از جريان‌های سياسی" و "رعايت موازين شرعی و اخلاقی" از جمله برنامه‌هايی بود که علوی برای وزارت اطلاعات در نظر گرفته است.

وزير پيشنهادی اطلاعات همچنين وعده داد که "دروغ، تهمت و افترا" و "حب و بغض‌ها و مسائل سياسی" به اين وزارتخانه راه نيابند.

محمود علوی تأکيد کرد: "مرزبندی وزارت در هر زمينه‌ای از جمله خودی و غيرخودی، فتنه و انحراف از فرمايشات و خط مشی رهبری تبعيت می‌کند."

علوی که از تدوين‌کنندگان قانون وزارت اطلاعات در دوره نخست مجلس است اين انتقاد برخی از نمايندگان مجلس را که سابقه امنيتی و اطلاعاتی در کارنامه خود ندارد رد کرد و گفت در دوره اول، ‌دوم و چهارم مجلس به‌عنوان نايب رئيس کميسيون شورا‌ها که به‌گفته وی کميسيون تخصصی وزارت اطلاعات بود، شرکت داشت و در مجلس پنجم نيز معاونت بازرسی سازمان عقيدتی سياسی نيروهای مسلح را عهده‌دار بود.

وی ضمن بيان اين‌که در کميسيون سياسی اجتماعی مجلس خبرگان نيز که "با کارکردهای وزارت اطلاعات پيوند دارد" حضور داشت، گفت از زمان شکل‌گيری وزارت اطلاعات با همه کسانی که دستی در اين وزارتخانه دارند آشنايی داشته و برنامه خود را برای پيشبرد اهداف اين وزارتخانه به نمايندگان ارائه کرده است.

وزير پيشنهادی اطلاعات خطاب به نمايندگان مجلس گفت اگر به وی رأی اعتماد بدهند نه با اتوبوس بلکه با دوچرخه به سرکار خواهد رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    محمود علوی با بیان این که آیت الله خامنه ای با وزارت او موافقت کرده ! ، گفته است در صورت کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی ''مرزبندی وزارت اطلاعات در خصوص فتنه ! و انحراف خودی و غیرخودی تابع مهندسی رهبر ! خواهد بود!

  • ابراهیمیان

    همانطور که عرض شد دو اولویت مهم دولت جدید عبارتند از: ۱.  دست کشیدن دولت و طرفداران دولت از داروغه بازی و دخالت در امور شخصی شهروندان و  ۲. احیای محیط زیست فلات ایران  از طریق نمک زدایی فلات با استفاده از روشهای ساده اما فراگیر هستند. نیروهای امنیتی بایستی تمام و کمال در خدمت مردم باشند نه در جهت ازار دادن به مردم. مهم نیست که یک شهروند ایرانی مسلمان است یا مسحی یا یهودی  یا بهایی یا شیعه و یا سنی. همانطوریکه کورش پادشاه هخامنشی  ازادی دین را به عنوان یک پیش نیاز حکومت برگزید  و دعا کرد تا خداوند مملکنت را از دروغ و خشکسالی حفظ کند ظاهرا این حکومت هم باید همان راه را دنبال کند.  اما با دعای نتها مشکل حل نمیشود.  و با کلاه شرعی سر مشکلات نهادن مشکلات بزرگتر میشوند و بر میگردند.  باید دست به کار شد و همین امروز و فردا قبل از بارندگی های زمستانی با ایجاد کانالهای زه کشی در اطراف گودالهای نمک به خصوص در غرب و شمال خراسان و شرق قم نمک را به همراه سیلابهای زمستانی به سوی این گودالها هدایت کرد و بعد هم در بهار پس از خشک شدن آب نمر را هرچه سریع تر جمع اوری کرد.      چنانچه در این دو مورد حرکتی عاجل و هدفمند صورت نگیرد بیم ان میرود که زیرساختهای اجتماعی و زیست محیطی در یکی دو دهه اینده به طور گسترده  و غیر قابل بازگشت تغییر کنند. 

  • Majid

    با دوچرخه سر کار رفتن ، تبعیت کامل از دوپای معظم نمودن، و به «نرمی» با تریلی چند چرخه مخالفان را لت و پار نمودن یعنی امنیت نرم در نظامی که چون بدنی بیجان سرد سرد است.