ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش ۵۰۰ تا ۸۰۰ درصدی هزینه‌های رادیولوژی در ایران

عبدالرسول صداقت، رئيس سه دوره

عبدالرسول صداقت، رئيس سه دوره انجمن راديولوژی ايران، اعلام کرد که هزينه‌های تصويربرداری پزشکی از سال ۸۳ تا ۹۲ بين ۵۰۰ تا ۸۰۰ درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين در حالی است که به‌گفته عبدالرسول صداقت تعرفه‌های راديولوژی در اين باز زمانی تنها دو تا سه برابر رشد داشته‌اند.

رئيس انجمن راديولوژی ايران گفت هزينه تهيه مطب از اواخر سال ۸۳ تا سال ۹۲، بين پنج تا هشت برابر افزايش داشته و تحريم‌ها عليه ايران نيز موجب افزايش هزينه‌های تجهيزات راديولوژی شده که ۹۰ درصد اين تجهيزات وارداتی هستند.

وی گفت: "به‌عنوان مثال در بخش مواد مصرفی قيمت گاز هليم که در ام آر آی مصرف زيادی دارد، از ليتری ۱۳ هزار تومان به ۱۸۵ هزار تومان افزايش يافته که قيمت آن نزديک به ۱۵ برابر شده است."

به‌گفته صداقت، در ساير موارد مصرفی نيز قيمت‌ها بين سه تا چهار برابر افزايش يافته که عمده اين افزايش‌ها بين سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بوده است.

رئيس انجمن راديولوژی ايران همچنين تأکيد کرد که هزينه تهيه فيلم راديولوژی در پنج سال گذشته شش تا هفت برابر شده که ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصد تورم را نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.