ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوزش نماينده کهگيلويه از به‌کارگيری عبارت "چماق لری"

علی‌محمد بزرگواری، نماينده کهگيلويه، بهمئی،

علی‌محمد بزرگواری، نماينده کهگيلويه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس ايران، از به‌کارگيری عبارت "چماق لری" در سخنان خود به هنگام بررسی وزيران پيشنهادی دولت يازدهم پوزش خواست.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، بزرگواری ضمن شوخی خواندن عبارت فوق گفت: "هدفم اين بود که تنوعی را در جلسه ايجاد کرده باشم."

وی افزود: "همه به‌ويژه قوم لر می‌دانند «چماق» نماد قدرت است همانطور که آريوبرزن سردار لر ايرانی جلوی اسکندر مقدونی را با «چماق» در سلسله جبال زاگرس در ديار غيرتمند کهگيلويه گرفت."

علی‌محمد بزرگواری در سخنان روز دوشنبه خود وزیران پیشنهادی را تهدید کرد که اگر به منطقه او "نگاه ویژه" نداشته باشند با "چماق لری" با آن‌ها برخورد ‌می‌کند. این سخنان، نخستین نشست مجلس برای بررسی کابینه روحانی را متشنج کرد و بازتاب گسترده‌ای يافت.

روز گذشته ۱۴ نفر از اهالی دهدشت از جمله دو روزنامه‌نگار که به سخنان نماینده کهگیلویه اعتراض کرده بودند بازداشت و امروز آزاد شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    لطفأ لغت نماینده بکار نبرده و از الفاظ نمایشگر و دغلکار در وصف این ملجیکان دربار استفاده کنیم. چماق الهی شوخی بردار نیست. درباریان ریاکار را همیشه کافی بوده و اینبار نیز خواهد بود. 

  • neda

    گزارش ها از تهران حاکی از آن است که ۱۴ نفر از اهالی دهدشت از جمله دو روزنامه‌نگار که برای اعتراض به لحن نماینده کهگیلویه راهی مجلس شده بودند و روز گذشته، (سه‌شنبه ۲۲ مرداد) در نزدیکی مجلس توسط پلیس امنیت تهران بازداشت شده بودند، آزاد شده اند. معترضان به لحن نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی و به‌ کار بردن الفاظی چون "چماق لری" از سوی او اعتراض داشته اند. گفته می شود پنج نفر از دستگیرشدگان دیشب آزاد شده بودند اما ۹ نفر دیگر تا امروز تحت نظارت وزارت اطلاعات در زندان اوین تهران بودند !!

  • گل سفیدی

    یک متل لری داریم که میگه :یک روز میش و بزی تو یک مسیری همراه بودند تا به جوی ابی رسیدند .میش از آب پرید و دنبه اش بالارفت و بز فریاد برداشت که :ای دیدیم ای دیدیم ؟ میش گفت :ما سال هاست که میبینیم عضو شریف شما را..حالا یک بآر هم شما ببین ! حالا ٧٠ ،٨٠ سال است ما لر ها .چماق فاشیسم پارسی /فارسی را در همه عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و نظامی دیدیم کسی صداش در نیامد ....حالا یک بآر هم شم

  • Majid

    شوخی نیست و خیلی هم جدی است و تنوعی نبوده و بلکه از نوع ته قلبی آن است.  که «چماق لری» این انتصابی خامنه ای همچون «چماق ترکی» خود اوست که بر سر هر مخالف چماقدار معظم وارد آمده و وارد خواهد آمد.  اما  بزودی زود چماق خدا به خدمت این جماقداران ظالم میرسد. آمین.