ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاريجانی: مجلس خواهان افزايش سطح وزيران علمی و آموزشی است

پس از پايان جلسه رأی

پس از پايان جلسه رأی اعتماد به وزيران پيشنهادی حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران؛ علی لاريجانی، رئيس مجلس، رأی نمايندگان را نشانگر حساسيت آن‌ها به مسائل اقتصادی دانست و در مورد رأی عدم اعتماد به سه وزير پيشنهادی گفت خواست مجلس افزايش سطح وزيران علمی و آموزشی است.

رئيس مجلس ايران همچنين گفت: "رأی ۱۵ وزير نشان می‌داد که نگاه مجلس نگاه همکاری با دولت است."

لاريجانی افزود:  "۱۵ نفر از اعضای کابينه  که رأی آوردند، بيشتر مسائل اقتصادی در اين بخش نهفته بود و بخش‌های مربوط به مسائل علمی، فرهنگی و ورزشی نتوانستند رأی اعتماد بياورند آن هم شايد دقت نظر و اهميتی است که نمايندگان برای اين بخش قائلند و معتقدند سرمايه‌های قوی‌تری در اين زمينه وارد صحنه شوند."

وی در مورد احتمال اين‌که عدم رأی اعتماد به سه وزير پيشنهادی اثر منفی در روابط دولت و مجلس ايجاد کند گفت: "فکر نمی‌کنم اين اتفاق تأثيری در روابط قوا داشته باشد."

رئيس مجلس درباره وضعيت سه وزارتخانه آموزش و پرورش؛ علوم، تحقیقات و فن‌آوری و ورزش و جوانان که نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگيرند، گفت: قانون اساسی اين موضوع را روشن کرده برای وزارتخانه‌هايی که وزير رأی اعتماد نمی‌آورد بايد سرپرست گذاشته شود تا در فرصت مناسبی فردی را انتخاب کنند و به مجلس معرفی شود و همين پروسه يک هفته برای بررسی در مجلس طی شود و سپس مورد بررسی نهايی قرار گيرد."

شامگاه روز گذشته در پی چهار روز بحث و بررسی درباره وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس ایران سرانجام نتایج آراء نمایندگان مجلس اعلام و سرنوشت ۱۸ وزارتخانه مشخص شد.

بر اساس نتایج رأی‌گیری محمدعلی نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ جعفر میلی‌منفرد، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری و مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد نگرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.