ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بين الملل: سازمان ملل در مورد رويدادهای خونين مصر تحقيق کند

سازمان عفو بين‌الملل خواستار انجام

سازمان عفو بين‌الملل خواستار انجام تحقيقات کامل و مستقل در مورد درگيری‌های خونين مصر در روزهای اخير شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عفو بين‌الملل از دولت مصر خواست که به کار‌شناسان سازمان ملل اجازه دهد در مورد رويدادهای خونين مصر تحقيق کنند.

اين سازمان مدافع حقوق بشر در بيانيه خود گفته است بر اساس تحقيقات ميدانی، نيروهای امنيتی مصر به‌شکل توجيه ناپذيری از سلاح‌های کشنده استفاده کرده و به وعده‌های خود برای خارج ساختن زخمی‌ها از محل رويدادها عمل نکرده‌اند.

فيليپ لو‌تر، مدير برنامه بخش خاورميانه و شمال آفريقا عفو بين‌الملل نيز بر ضرورت تحقيقات کامل و مستقل در مورد درگيری‌های چند روز اخير مصر تأکيد کرد.

وی ضمن اعلام اين‌که برخی از معترضان از خشونت استفاده کردند، افزود اما نيروهای امنيتی تا حدود زيادی به‌طور غيرمناسب واکنش نشان داده‌اند.

به‌گفته فيليپ لو‌تر نيروهای امنيتی مصر تفاوتی ميان تظاهرکنندگان خشن و غيرخشن قائل نشده‌اند و آشکارا قوانين بين‌المللی را نقض کرده‌اند.

در درگيری‌های روز گذشته ميان پليس و طرفداران محمد مُرسی، رئيس‌جمهور برکنارشده مصر، بیش از ۸۰ نفر کشته و بیش از یک هزار نفر دستگیر شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران

    دو روز پیش یعنی 5 شنبه 24 مرداد (15 آگوست) فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر (با 178 سازمان عضو در سراسر جهان و 3 سازمان عضو در مصر) بیانیه مشروحی در باره رویدادهای مصر منتشر کرد که برای رادیو زمانه هم ارسال شده و در پیوند زیر می بینید متاسفانه هیچ توجهی به آن نکرده اید http://www.fidh.org/article13823?var_mode=calcul