ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی: عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به جعفر میلی منفرد، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری

در هفته‌ای که گذشت جلسات مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی تیتر یک رسانه‌ها بود. در این میان جعفر میلی منفرد کاندیدای پست وزارت علوم موفق به کسب رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی نشد.

در هفته‌ای که گذشت، ده‌ها تن از فعالین دانشجویی و مدنی با صدور بیانیه ای نسبت به تداوم بازداشت مریم شفیعی پور دانشجوی ستاره دار دانشگاه بین‌المللی قزوین اعتراض کردند.

آن‌ها در بیانیه خود تاکید کردند که «در حالی که حکم ریاست جمهوری حسن روحانی تنفیذ شد، ارعاب و تحمیل فضای امنیتی و تهدید بدنهٔ نهاد دانشگاه و همین‌طور بازداشت فعالین سابق و فعلی دانشجویی که در مواردی بیشتر شبیه آدم ربایی است تا یک بازداشت، همچنان ادامه دارد.».

از سوی دیگر اما به نظر می‌رسد که در سال ۹۲ سیاست‌های تفکیک رشته‌های دانشگاهی در شهرهای مختلف ایران در سال ۱۳۹۲، به طور چشمگیری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

دانشجو نیوز گزارش داده است که با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۲ در هفته گذشته مشخص گردید که در گروه‌های آزمایشی مختلف به ویژه علوم انسانی از تعداد «کد رشته محل» های تفکیک شده برای دانشجویان دختر و پسر در سال تحصیلی جاری کاسته شده است.

در حالی که در سال گذشته در حدود ۵۷۰ کد رشته با تفکیک جنسیتی ارائه شده بود، امسال این رقم با ۳۸ درصد کاهش به ۳۵۷ کد رشته رسید.

در هفته‌ای که گذشت جلسات مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حسن روحانی تیتر یک اغلب رسانه‌های فارسی زبان بود. در این میان جعفر میلی منفرد کاندیدای پست وزارت علوم موفق به کسب رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی نشد.

در جلسه مجلس نمایندگان اصولگرا و نزدیک به جبهه پایداری حملات تندی را نسبت گزینه پیشنهادی وزارت علوم ترتیب داده بودند تا آنجا که یکی از نمایندگان او را از حامیان علی افشاری، از اعضای وقت انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر خواند.

اما میلی منفرد چهره نزدیک به اصلاح طلبان که از حمایت بخش‌هایی از جریان‌های دانشجویی و دانشگاهی برخوردار بود به مجلس رفت و به انتقاد نمایندگان پاسخ داد.
در نهایت اما میلی منفرد با ۱۰۵ رای موافق، ۱۶۲ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع، رای اعتماد نگرفت.

در ارتباط با این موضوع فرشاد محمدی با حسین نقاشی، فعال دانشجویی و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت و گو کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.