ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چالش دولت روحانی و جناح راست برسر انتصاب‌های تازه

انتصاب‌های تازه‌ی روحانی با واکنش تند اصول‌گرایان روبرو شد. آن‌گونه که این انتصاب ها را« ناسازگاری روحانی با مجلس» توصیف کرده‌اند.

حسن روحانی، در فردای رای اعتماد ندادن مجلس به سه وزیر پیشنهادی‌اش، دو سرپرست برای وزارتخانه‌های علوم و ورزش، وهمچنین دو رییس برای دو سازمان دولتی منصوب کرد. جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شد، کسی که در دولت دوم محمد خاتمی هم همین پست را در اختیار داشت. رضا صالحی امیری هم به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد.
همچنین محمد علی نجفی، وزیر پیشنهادی رد صلاحیت شده توسط مجلس، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد. علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه‌ی دولت احمدی نژاد، به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب گردید.
این انتصاب‌های تازه‌ی روحانی با واکنش تند اصول‌گرایان روبرو شد. آن‌گونه که این انتصاب ها را« ناسازگاری روحانی با مجلس» توصیف کرده‌اند.
برای بررسی بیشتر این تحولات گقت‌وگویی داشتیم با حسن شریعتمداری، فعال سیاسی در آلمان و از او پرسیده‌ایم آیا این انتصاب‌های تازه را می توان چالش بین دولت و جناح راست و تند روی مجلس ارزیابی کرد؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • چالش دولت روحانی و جناح راست برسر انتصاب‌های تازه | میان پرده - Interlude

    [...] فایل صوتی را بشنوید: [...]