ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال بازگشت پزشکان افغان، پاکستانی و بنگلادشی به روستاهای ايران

مسعود صالحی، رئيس مرکز توسعه

مسعود صالحی، رئيس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران در مورد خالی شدن شماری از روستاها از پزشک هشدار داد و افزود: "با اين روند شايد مجبور شويم دوباره از افغانستان، بنگلادش و پاکستان پزشک وارد کنيم."

به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی گفت: "شش هزار و ۲۰۰ پزشک در روستاها داشتيم اما اکنون پنج هزار و ۱۰۰ نفر شده است يعنی هزار و ۱۰۰ نفر کم شده و اگر ادامه يابد به چهار هزار و ۵۰۰ پزشک می‌رسد و سال آينده هم پزشکی در روستاها باقی نمی‌ماند."

به گفته وی "در برخی مناطق محروم مانند سيستان و بلوچستان از ۱۲ مرکز، شش مرکز آن پزشک ندارند و هر مرکز نيز با مرکز ديگر ۱۰۰ کيلومتر فاصله دارد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    در گذشته به هر پزشک خارجی تا سه هزار دلار هم برای کار در روستاها پرداخت می شد. پس از توسعه ی تربیت نیروی کار پزشکی در کشور، وزارت بهداشت با اجرای برنامه هایی به سوء استفاده بارز از نیروی فارغ التحصیلان جدید می پرداخت. دوره ی اجباری طرح خدمت پزشکان و پیرا پزشکان و پیام آوران بهداشت از جمله این اقدامات زشت و نفرت انگیز بود که با پرداخت حد اقل دستمزد در حد کارگری و سربازی از پزشکان سوء استفاده می شد و انها مجبور بودند به مناطقی بروند که حتی برای تبعید محکومان از آنها نام برده نمی شود. نتیجه اینکه امروزه پزشکان عمومی عطای پزشکی را به لقایش بخشیدند و وارد مشاغل دیگر شدند و حالا نیروی کار در این زمینه کم داریم. اگر قرار باشد مجددا از نیروی کار خارجی بهره بگیرند هیچ پزشکی ( حتی هندی و پاکستانی) با دستمزد کمتر از 5000 دلار حاضر نیست در مناطق محروم ایران کار کند. همین دستمزد را به پزشکان ایرانی پرداخت کنند بسیاری با رغبت متقاضی کار خواهند شد. آیا ارزش خدمت رسانی به مناطق محروم در این سطح نیست؟ در ضمن کل رقم دستمزد پرداختی برای این کار در طول ده سال از یه فقره دزدی کوچک در نظام فاسد ایران کمتر خواهد بود