ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار وزارت بهداشت نسبت به تبلیغات فروش کبد

مسوول واحد پیوند وزارت بهداشت،

مسوول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید که تبلیغاتی که برای فروش و پیوند کبد در سایت‌های اینترنتی مطرح می‌شود، "کلاهبرداری و سوءاستفاده" هستند و منجر به عمل پیوند کبد نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عقیقی با تشریح روند پیوند کبد گفت: "بحث فروش عضو یا مطالبه مالی برای پیوند عضو از مرگ مغزی، با توجه به حمایت‌های وزارتخانه از بیمارستان‌هایی که این پیوند را ارایه می‌دهند، عملا منتفی است."

بر اساس گزارش ایسنا، علاوه بر آگهی‌های فروش کبد در برخی خیابان‌های شهر، شماری از بیماران نیز با پرداخت مبالغی کلان برای پیوند
کبد در سایت‌های اینترنتی ثبت‌نام می‌کنند.

مسوول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شرایط پیوند کبد از زنده بسیار محدود است، گفت: " در سال گذشته از میان ۴۸۴ پیوند کبد در ایران، تنها ۳۴ مورد پیوند از زنده صورت گرفته و ۴۵۰ مورد آن از مرگ مغزی بوده و در مجموع کمتر از ۱۰ درصد موارد ازاهدا کننده زنده بوده است."

او ادامه داد: "در این ۱۰ درصد هم وضعیت بیماری فرد آنقدر شدید بوده که در لیست انتظار، کبد به وی نرسیده و به ناچار یکی از اعضای خانواده بخشی از کبد خود را به وی اهدا کرده‌اند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.