ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غارت و تخریب گسترده آثار تاریخی مصر.

غارت موزه آثار باستانی ملوی در مصر نه تنها یکی از تلخ‌ترین رویدادهای میراث فرهنگی در این کشور، بلکه یکی از بزرگ‌ترین غارت‌ها در چند سال اخیر در جهان بوده است.

خشونت‌های سیاسی اخیر در مصر آسیب‌های گسترده‌ای به آثار تاریخی و فرهنگی این کشور کهن وارد کرده است. غارت موزه آثار باستانی ملوی در مصر نه تنها یکی از تلخ‌ترین رویدادهای میراث فرهنگی در این کشور، بلکه یکی از بزرگ‌ترین غارت‌ها در چند سال اخیر در جهان بوده است. بیش از هزار اثر باستانی که قدمت آن‌ها به دوران فراعنه مصر می‌رسد در پی حمله و تخریب موزه ملوی Mallawi به سرقت رفته‌اند. آثار بزرگی که امکان غارت و به سرقت بردن آن‌ها وجود نداشت به کلی ویران و نابود شده‌اند و بخش‌هایی از موزه نیز سوزانده شده است. غارت موزه ملوی در شب چهاردم آگوست اتفاق افتاد اما اکنون ابعاد بیشتری از آن در حال مشخص شدن است. «گروه نجات آثار باستانی مصر» که گروهی است مرکب از باستان‌شناسان و مرمتگران مصری و اکنون به طور ویژه در این خصوص تحقیق می‌کند اعلام کرده است به جز ۴۸ اثر، بقیه آثار این موزه به سرقت رفته‌اند. این گروه تصاویری از آثار به سرقت رفته را در اختیار نهادها و متخصصان آثار فرهنگی در نقاط مختلف جهان قرار داده است تا با انتشار تصاویر بتوان از قاچاق این اشیاء و فروش آن‌ها در کشورهای دیگر جلوگیری کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.