ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری پژاک و نیروهای دولتی در سردشت

بر اساس بیانیه‌ای که حزب

بر اساس بیانیه‌ای که حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) روز ۲۵ اوت (سوم شهریورماه) منتشر کرده، در پی درگیری بین نیروهای دولتی و نیروهای این حزب در اطراف شهرستان سردشت هفت تن از نیروهای دولتی و دو تن از نیروهای پژاک کشته شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرات، "کورديناسيون حزب حيات آزاد کردستان" در اين بيانيه گفته، درگيری در روز ۲۲ اوت (۳۱ مردادماه) در نزديکی روستای "مارغانی" روی داده است.

در ادامه بيانيه پژاک آمده است، "هر چند تصميمی مرکزی در راستای درگيری از سوی نيروهايمان در ميان نبود، اما نيروهايمان مجبور به مقابله به‌مثل در برابر عمليات نظامی شدند."

در شهریور و آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی درگیری‌های سنگینی بین نیروهای سپاه پاسداران و پژاک رخ داد.

پژاک در ۱۳ شهریورماه همان سال اعلام کرد که پس از "ميانجی‌گری برخی از جناح‌ها و شخصيت‌ها" بين آن‌ها و دولت جمهوری اسلامی ايران، تصميم به اعلام آتش‌بس گرفته است.

از آن زمان کمتر خبری در مورد درگیری طرفین منتشر شده است.

پژاک نام دو تن از نیروهای خود را که در درگیری اخیر کشته شدند، ‪سیپان غریب‪ و چکدار هه‌لو اعلام کرده است.

همچنين چند روز پيش نيز خبرگزاری مهر از به خاکسپاری دو تن از نيروهای دولتی به‌نام‌های حکيم خالدی و کمال قادری خبر داد که به‌گفته اين خبرگزاری "به‌دست اشرار مسلح" کشته شدند.

خبرگزاری مهر مشخص نکرده، این دو نفر جزو کدام یک از نیروهای نظامی ایران بوده‌اند.

خبرگزاری فرات نوشته است، با توجه به بيانيه پژاک "به‌احتمال زياد" اين دو فرد در درگيری با نيروهای پژاک در سردشت کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.