ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه فیلم‌های جشنواره ونیز

مجتبا یوسفی‌پور - در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز ۲۰ فیلم در بخش اصلی رقابت می‌کنند. نگاهی داریم به این فیلم‌ها و به نام‌های آشنا در بخش خارج از مسابقه این جشنواره.

هفتادمین جشنواره فیلم ونیز، چهارشنبه ۲۸ اوت ۲۰۱۳ کار خود را آغاز می‌کند و تا ۷ سپتامبر٬ ۲۰ فیلم در بخش مسابقه اصلی آن برای دریافت جایزه شیرطلایی این جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند. هیأت انتخاب جشنواره در سال ۲۰۱۳ ترکیب متنوعی از آثار را برای بخش مسابقه اصلی در نظر گرفته‌ است: از فیلمی کمدی تا درامی علمی تخیلی٬ از یک فیلم انیمیشن تا دو مستند بلند و البته فیلم‌هایی با حضور چهره‌های سرشناس سینمای آمریکا.

امسال برناردو برتولوچی٬ کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی بعد از سه دهه و برای دومین‌ بار ریاست هیأت داوران جشنواره فیلم ونیز را بر عهده دارد و به همراه آندرآ آرنولد (کارگردان انگلیسی)٬ کری فیشر (بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی)٬ ژیانگ ون (بازیگر چینی)٬ ریوچی ساکاموتو (آهنگساز ژاپنی)٬ ویرژین لدوین (بازیگر فرانسوی)٬ پابلو لارین (کارگردان شیلیایی)٬ رناتو برتا (فیلمبردار فرانسوی) و مارتینا گدک (بازیگر آلمانی) فیلم‌های بخش مسابقه اصلی این جشنواره را داوری می‌کنند. در بخش ویژه نیز امسال از آندی وایدا٬ فیلمساز سرشناس لهستانی و اوتوره اسکولا٬ کارگردان ایتالیایی تقدیر می‌شود.

در صفحات بعدی با فیلم‌های بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۳ آشنا می‌‌شویم:

صفحه بعد:

آنا عربیاـ کارگردان: آموس گیتای

این فیلم که محصول مشترک اسرائیل و فرانسه است، در یک نما ـ سکانس ۸۴ دقیقه‌ای داستان گروهی عرب و یهودی را روایت می‌کند که در مکانی فراموش‌شده در مرزهای اسراییل با یکدیگر زندگی می‌کنند.

با آمدن «یاییل»٬ یک روزنامه‌نگار جوان به این مکان اوضاع تغییر می‌کند. او در آنجا با افرادی آشنا می‌شود که با تصویر کلیشه‌ای ساخته شده در اذهان عمومی بسیار تفاوت دارند. دو زوج یهودی و مسلمان بر خلاف آنچه که در محیط اطرافشان می‌گذرد در این مکان با هم همزیستی مسالمت‌آمیزی دارند و از عشق و زندگی سخن می‌گویند. این ماجراها نگاه روزنامه‌نگار جوان را تغییر می‌دهند.

آموس گیتای که در رشته معماری تا مقطع دکترا تحصیل کرده، از سال ۱۹۷۲ به فیلمسازی روی آورد. در سال ۱۹۷۳ به عنوان سرباز در جنگ یوم کیپور شرکت داشت. دو فیلم او به دلیل جانبداری از فلسطینیان در اسرائیل از اکران بازماندند و او در سال ۱۹۸۲ در اعتراض به سانسور فیلم‌هایش به پاریس مهاجرت کرد. اما در سال ۱۹۹۳ به اسرائیل بازگشت. او تاکنون ۴۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته است. در سال ۲۰۰۵ فیلم «محدوده آزاد» از او در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

صفحه بعد:

از مسیر کاستلانا باندیرا ـ کارگردان: اما دانته

از «از مسیر کاستلانا باندیرا» به عنوان یکی از بهترین‌های جشنواره ونیز ۲۰۱۳ نام برده می‌شود.

فیلم داستان روزا و کلارا را روایت می‌کند٬ دو زنی که در شهر پالرمو مسیر خود را گم می‌کنند و سر از جاده‌ای به سوی کاستلانا باندیرا درمی‌آورند.

در مسیر آنها با سمیرا٬ زن دیگری برخورد می‌کنند که سوار بر ماشین دیگری است و رقابتی میان دو گروه شکل می‌گیرد. رقابت دو زن آنها را به یک شرط‌بندی می‌کشاند. آنها قرار می‌گذارند که نشان دهند کدامیک می‌تواند بیشتر در برابر خوردن و نوشیدن و نخوابیدن طاقت بیاورد و سر پا بایستد.

« از مسیر کاستلانا باندیرا» بر اساس رمانی به همین نام نوشته اما دانته ساخته شده است. دانته که سابقه کار تئاتر دارد و چندین جایزه معتبر تئاتری را نیز به دست آورده گفته است که از همان زمان که رمان را می‌نوشته، قصد داشته فیلمی هم از روی آن بسازد. خود او در فیلم نقش رزا را نیز بازی کرده است.

صفحه بعد:

باد شدید می‌وزد ـ کارگردان: هایو میازاکی

«باد شدید می‌وزد» تنها فیلم انیمیشن بلند در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز در سال ۲۰۱۳ است. میازاکی٬ فیلمساز و انیماتور ژاپنی که یک‌بار موفق به بردن جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن شده در این فیلم هم چون بسیاری دیگر از آثارش٬ خود نویسنده و کارگردان اثر است. میازاکی در ونیز نیز نام آشنایی است و این سومین‌بار است که او با یک فیلم انیمیشن برای بردن جایزه شیر طلایی این جشنواره رقابت می‌کند. او همچنین در سال ۲۰۰۵ میلادی شیر طلایی فعالیت هنری را دریافت کرد.

داستان این تازه‌ترین ساخته او بی‌ربط به ایتالیا هم نیست. جیرو هوریکوشی٬ نوجوانی است که تحت تأثیر طراحی‌های کاپرونی٬ طراح ایتالیایی رؤیای طراحی و پرواز با یک هواپیما را دارد.

او در رؤیا می‌بیند که با کاپرونی دیدار کرده و فهمیدن آنکه هر دو آنها رؤیای مشترکی دارند کاپرونی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. جیرو به دانشگاه می‌رود و در رشته مهندسی تحصیل می‌کند و در بازگشت به توکیو برای تعطیلات با دختری به نام ناوکو آشنا می‌شود.

زمان فیلم ۱۲۶ دقیقه و محصول کشور ژاپن است.

صفحه بعد:

بی‌باک - کارگردان: جیانی آملیو

یک فیلم کمدی از سینمای ایتالیا در جشنواره ونیز امسال. آنتونیو آلبانانسه٬ کمدین مشهور ایتالیایی نقش اصلی فیلم یعنی شخصیت آنتونیو پین را بازی کرده است. او نقش مردی را دارد که شغل جدیدی برای خود ساخته است: جایگزینی.

او در این شغل برای مدت زمان‌های مختلف به جای افراد در محل کارشان حاضر می‌شود و به آدم‌ها اجازه می‌دهد بدون غیبت کردن از سر کار و یا مرخصی گرفتن٬ برای مدتی محل کار خود را ترک کنند. به این ترتیب در روز آنتونیو شغل‌ها و موقعیت‌های متفاوتی چون رانندگی تراموا٬ پیشخدمتی و دربانی را تجربه می‌کند.

او از زندگی خود و کارش راضی است٬ اما همه چیز پول نیست و چیزهای مهم‌تر دیگری نیز در زندگی وجود دارند. فیلم با زمان ۱۰۴ دقیقه محصول کشور ایتالیا است.

صفحه بعد:

پارک‌لند ـ کارگردان: پیتر لاندسمان

«پارک‌لند» اولین فیلم بلند پیتر لاندسمان با حضور گروهی از بازیگران شناخته‌شده چون زک افران٬ بیلی باب تورنتون٬ پل جیاماتی و بج دیل است. فیلمنامه فیلم نیز توسط خود لاندسمان نوشته شده است و ماجراهای بعد از ترور جان اف کندی٬ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا را دستمایه خود قرار داده است.

۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ کندی در شهر دالاس در ایالت تگزاس ترور می‌شود و به بیمارستان پارک‌لند انتقال می‌یابد.

ترور کندی آدم‌های مختلف داستان را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد: دکترها و پرستاران جوان بیمارستان٬ یک کارگاه خصوصی٬ ماموران اف‌بی‌آی و فیلمبرداری که صحنه ترور را فیلمبرداری کرده است.

این فیلم ۹۲ دقیقه‌ای محصول کشور آمریکا است.

صفحه بعد:

پشت‌بام ـ کارگردان: مرزق الوواش

هنگام نماز است و پنج داستان همزمان با هم در یکی از محله‌های کارگری الجزایر اتفاق می‌افتد: مردی که برای مجبور شدن به امضای سندی مرموز شکنجه می‌شود٬ دختری که توسط خانواده‌اش در قفس کوچکی بر پشت‌بام زندانی شده است٬ صاحب ساختمان پس از تلاش برای بیرون انداختن زنی که غیرقانونی در آنجا زندگی می‌کند ناپدید می‌شود٬ گروهی پسر جوان که بر روی پشت‌بام تمرین موسیقی می‌کنند و بالاخره پنجمین داستان٬ داستان یک گروه تلویزیونی است که به اشتباه وارد این مکان شده‌اند.

«پشت‌بام» با زمان ۹۴ دقیقه محصول مشترک کشورهای فرانسه و الجزایر است.

صفحه بعد:

تام در مزرعه ـ کارگردان: زاویر (اکزاویه) دولان

«تام در مزرعه» بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته میشل مارک بوچارد ساخته شده است. در این تریلر روانشناسانه داستان پیرامون شخصیت تام٬ یک تبلیغاتچی می‌گذرد که برای یک مراسم خاکسپاری به منطقه روستایی می‌رود اما با کمال تعجب در می‌یابد در آنجا کسی او را نمی‌شناسد.

او به زودی توسط برادران متوفی وارد بازی تازه‌ای می‌شود.

این چهارمین فیلم بلند کارگردان جوان آن است که سال گذشته با فیلم «لورنس به هر حال» در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن حضور داشت. فیلم با زمان ۹۵ دقیقه محصول کشورهای کانادا و فرانسه است.

صفحه بعد:

جو ـ کارگردان: دیوید گوردون گرین

«جو» بر اساس رمانی به همین نام نوشته لاری براون ساخته شده است. گرین٬ کارگردان فیلم پیشتر در سال ۲۰۰۳ جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم ساندنس را برای فیلم «همه دختران واقعی» دریافت کرده است و همچنین در جشنواره فیلم برلین امسال موفق شد جایزه خرس نقره‌ای این جشنواره را از آن خود کند.

نیکلاس کیج٬ ستاره سرشناس سینمای هالیوود در این فیلم بار دیگر در یک فیلم مستقل ظاهر شده است. او نقش مردی به نام جو رانسوم را بازی می‌کند که با کار کردن در یک کمپانی و نوشیدن در شب سعی دارد گذشته مجرمانه خود را پشت سر بگذارد و زندگی معمولی داشته باشد.

اما ورود نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام گری با بازی تای شریدان که به دنبال کار می‌گردد همه چیز را تغییر می‌دهد و رانسون موقعیتی می‌یابد که با تبدیل شدن به یک قهرمان گذشته گناهبار خود را پاک کند.

«جو» با زمان ۱۱۷ دقیقه محصول کشور آمریکا است.

صفحه بعد:

جی. آی. آر مقدس ـ جیانفرانکو روسی

یکی از دو فیلم مستند بخش مسابقه اصلی جشنواره امسال٬ این تازه‌ترین ساخته جیانفرانکو روسی٬ مستندساز شناخته شده ایتالیایی است که برای سومین‌بار به ونیز آمده است. او پیشتر برای مستندهایش در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ میلادی موفق به بردن جوایز فیپرشی و جایزه مستند این جشنواره شده است.

روسی که ساخته‌های پیشینش‌اش درباره دیگر کشورها بوده است اینک در این چهارمین مستند بلند خود به ایتالیا آمده و دو سال را صرف فیلمبرداری آن کرده است.

جی. آی. آر مخفف Grande Raccordo Anulare ٬ منطقه‌ای با یک بزرگراه در رم است و روسی داستان آدم‌های این منطقه را دستمایه مستند خود قرار داده است.

این مستند ۹۳ دقیقه‌ای محصول کشور ایتالیا است.

صفحه بعد:

حسادت ـ کارگردان: فیلیپ گرل

فیلیپ گرل٬ نویسنده٬ کارگردان٬ بازیگر٬ تهیه‌کننده و فیلمبردار فرانسوی نام‌آشنایی در جشنواره‌های معتبری چون ونیز و کن است. او دو بار نامزد جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن بوده که یک بار آن را در سال ۱۹۸۴ به دست آورده و اکنون با این تازه‌ترین ساخته‌اش برای ششمین‌بار به جشنواره فیلم ونیز آمده است. او پیش از این یک بار جایزه فیپرشی این جشنواره و دو خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را از آن خود کرده است.

«حسادت»، داستان بازیگر ۳۰ ساله فقیری را روایت می‌کند که به همراه زن بازیگر دیگری که او نیز از کار بیکار شده است در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کند.

او از زنی که پیشتر با او بوده دختری دارد اما به علت بی‌پولی توانایی کمک و حمایت از دختر خود را ندارد. او که دیوانه‌وار عاشق زن تازه زندگی خود شده است سعی می‌کند که برای او موقعیتی دوباره فراهم کند تا با بازی در نقشی تازه بتواند بدرخشد. این در حالی است که زن به او خیانت می‌کند.

«حسادت» با زمان ۷۷ دقیقه محصول کشور فرانسه است.

صفحه بعد:

در زیر پوست ـ کارگردان: جاناتان گلیزر

گلیزر پیش از این نیز در سال ۲۰۰۴ میلادی با فیلم «تولد» در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز حضور داشته و نامزد جایزه شیر طلایی این جشنواره بوده است.

«در زیر پوست» تازه‌ترین ساخته او اما یک فیلم علمی تخیلی جاده‌ای است و داستان موجود بیگانه‌ای آمده از سیاره‌ای دیگر را روایت می‌کند که به ظاهر انسانی درآمده و سفری را در اسکاتلند در پیش می‌گیرد.

اسکارلت جوهانسون نقش اصلی فیلم را بازی کرده است.

گلیزر سابقه ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و موزیک ویدیوهای بسیاری را در کارنامه خود دارد و علاوه بر سینما در این زمینه نیز نامی شناخته‌شده و دارای سبک است.

«در زیر پوست» بر اساس رمانی به همین نام نوشته میچل فایبر منتشر شده به سال ۲۰۰۰ میلادی ساخته شده است و با زمان ۱۰۷ دقیقه محصول کشورهای انگلستان و آمریکا است.

صفحه بعد:

دوشیزه خشونت ـ کارگردان: الکساندروس آوراناس

آنجلیکی٬ دختر یازده ساله‌ای است که در روز تولدش خود را از بالکن خانه‌شان پایین می‌اندازد و با لبخندی بر لب جان می‌سپارد.

پلیس و مددکاران اجتماعی در تلاش برای یافتن دلیل خودکشی او هستند٬ در حالی که خانواده آنجلیکی مرگ او را تنها یک تصادف می‌دانند.

تلاش مددکاران پرده از رازهای مخفی شده در پشت زندگی مرتب و منظم خانواده بر می‌دارد.

به گفته آوراناس ایده اولیه فیلم بر اساس ماجرایی واقعی که در آلمان روی داد شکل گرفته است. «دوشیزه خشونت» با زمان ۹۹ دقیقه محصول کشور یونان است.

صفحه بعد:

شب می‌گذرد (حرکت‌های شب) ـ کارگردان: کلی رایکارت

این دومین حضور کلی رایکارت٬ کارگردان زن آمریکایی در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم ونیز است. او سال ۲۰۱۰ نیز با وسترن «میانبر میک» در این جشنواره حضور داشت.

داستان فیلم ماجرای سه فعال محیط زیست٬ دو مرد و یک زن است که با یکدیگر قصد دارند یکی از بزرگترین اعتراض‌های زندگی خود را با از کار انداختن یک سد و نیروگاه برق آبی آن انجام دهند.

فیلم با زمان ۱۱۲ دقیقه محصول کشور آمریکا است.

صفحه بعد:

سگ‌های پوشالی (ولگرد) ـ کارگردان: تسائی مینگ لیانگ

این فیلم ۱۰۸ دقیقه‌ای محصول مشترک فرانسه و تایوان است و داستان یک خانواده سرگردان در حاشیه چین‌تایپه را دستمایه خود قرار داده.

پدر روزها با نگاه داشتن پلاکارد در خیابان برای فروش آپارتمان‌های لوکس درآمد ناچیزی به دست می‌آورد و فرزندانش در فروشگاه‌ها با جمع کردن مواد غذایی رایگانی که به عنوان نمونه به مشتریان داده می‌شوند شکم خود را سیر می‌کنند.

آنها شب‌ها را در یک ساختمان مخروبه سر می‌کنند تا اینکه ورود زنی به داستان گذشته را زنده می‌کند.

مینگ لیانگ٬ کارگردان مالزیایی و برنده جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۹۴ و جایزه فیپرشی همین جشنواره در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۳ برای چهارمین‌بار است که در بخش مسابقه اصلی این جشنواره شرکت می‌کند.

صفحه بعد:

فرزند خداـ کارگردان: جیمز فرانکو

جیمز فرانکو٬ بازیگر نامزد جایزه اسکار با تازه‌ترین ساخته‌اش یکی دیگر از رقبای بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز است.

«فرزند خدا» بر اساس رمانی به همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی٬ نویسنده آمریکایی ساخته شده است.

رمان نخستین‌بار در سال ۱۹۷۳ منتشر شد و اگرچه مورد توجه منتقدان قرار گرفت٬ اما در فروش چندان موفق نبود.

داستان در دهه ۶۰ میلادی و در کوه‌های ایالت تنسی آمریکا روی می‌دهد: لستر بالارد٬ مرد خشن و خلافکاری است که از جامعه بریده و در انزوا زندگی می‌کند. فیلم با زمان ۱۰۴ دقیقه محصول کشور آمریکا است و علاوه بر خود فرانکو بازیگرانی چون اسکات هیز٬ تیم بلیک و نلسون جیم پاراک در آن بازی کرده‌اند.

صفحه بعد:

فیلومنا ـ کارگردان: استفن فریرز

استفن فریرز٬ کارگردان انگلیسی نامزد دو جایزه اسکار و برنده چندین جایزه بفتا با این تازه‌ترین ساخته‌اش که گفته می‌شود بر اساس داستانی واقعی ساخته شده در بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید.

جودی دنچ و استیو کوگان نقش‌های اصلی فیلم را بازی کرده‌اند.

داستان در سال ۱۹۵۲ در ایرلند آغاز می‌شود؛ زمانی که فیلومنا نوجوان باردار می‌شود و او را به صومعه‌ای می‌فرستند. در آنجا او پسری به دنیا می‌آورد اما سرپرستی فرزندش توسط مادران روحانی صومعه به خانواده‌ای دیگر در آمریکا سپرده می‌شود و فیلومنا ۵۰ سال به دنبال فرزند گم‌شده‌اش می‌گردد.

آشنایی او با مارتین سیکسمیث٬ یک روزنامه‌نگار سیاسی٬ باعث می‌شود که مارتین علاقمند به داستان فیلومنا به همراه او سفری را به آمریکا برای یافتن فرزند گم‌شده آغاز کنند. «فیلومنا» با زمان ۹۴ دقیقه محصول بریتانیا است.

صفحه بعد:

قانون (نظریه) صفر ـ کارگردان: تری گیلیام

تری گیلیام٬ این کارگردان بریتانیایی زاده آمریکا نامش با مجموعه فیلم‌های «مونتی پایتون» و «زندگی برایان» گره خورده است. این نویسنده و کارگردان اما در ونیز نیز نام آشنایی است. فیلمنامه‌اش برای فیلم «برزیل»، او را نامزد جایزه اسکار کرده٬ با «ترس و انزجار در لاس‌وگاس» نامزد نخل طلای جشنواره فیلم کن بوده و برای «برادران گریم» و «پادشاه ماهیگیر» نیز نامزد شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز شده که برای دومی، شیر نقره‌ای و شیرطلایی کوچک ونیز را در سال ۱۹۹۱ میلادی به دست آورده است.

«قانون صفر» یک فیلم علمی تخیلی است که داستان کوهن لث٬ یک نابغه کامپیوتر را روایت می‌کند.

کوهن برای مؤسسه‌ای کار می‌کند که سعی دارد با حل فرمول قانون یک دریابد آیا زندگی در نهایت معنا و هدفی دارد؟ در این میان اما ورود یک زن و یک پسربچه کار او را مختل می‌کند و او را به دریافت تازه‌ای می‌رساند.

به گفته گیلیام این تازه‌ترین ساخته او تصویری از دنیایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

«قانون صفر» با زمان ۱۰۷ دقیقه محصول مشترک کشورهای آمریکا و انگلستان است.

صفحه بعد:

مسیر ـ کارگردان: جان کوران

یک فیلم دیگر بر اساس داستانی واقعی در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز. فیلم بر اساس کتاب خاطرات رابی دیویدسون از سفر ۹ ماهه‌اش در سال ۱۹۷۷ میلادی در صحراهای استرالیا تا کناره‌های اقیانوس هند به همراه یک سگ و چهار شتر ساخته شده است.

«مسیر» توسط جان کوران٬ فیلمساز آمریکایی ساخته شده و این نخستین‌ حضور او در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز است. پیش از این حدود چهار بار دیگر فیلمسازان سعی در به تصویر کشیدن کتاب خاطرات دیویدسون داشتند و حتی از جولیا رابرتز به عنوان بازیگر نقش اصلی یکی از این پروژه‌ها نام برده می‌شد٬ اما سرانجام این کوران بود که توانست با حضور میا واسیکوفسکا در نقش اصلی فیلم آن را به عنوان محصول مشترک انگلستان و استرالیا جلوی دوربین ببرد.

صفحه بعد:

مشهور ناشناخته ـ کارگردان: ارول موریس

«مشهور ناشناخته» یک فیلم مستند است که بخش مسابقه اصلی هفتادمین جشنواره فیلم ونیز نمایش داده می‌شود.

ارول موریس٬ مستندساز آمریکایی که برای ساخته‌هایش تاکنون جوایزی چون اسکار بهترین مستند بلند سال٬ خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین و جایزه جشنواره فیلم ساندنس را از آن خود کرده است در این تازه‌ترین ساخته‌اش به سراغ دونالد رامسفلد٬ وزیر دفاع سابق ایالات متحده رفته است؛ مردی که از او به عنوان یکی از طراحان اصلی جنگ عراق نام برده می‌شود.

نام فیلم اشاره به چیزهایی دارد که شما فکر می‌کنید درباره آنها اطلاعات کافی دارید اما در واقع چیزی از آنها نمی‌دانید٬ فیلمساز نیز در این ساخته‌اش سعی کرده که ناگفته‌ها از زندگی و شخصیت رامسفلد را به تصویر بکشد.

این مستند ۱۰۵ دقیقه‌ای محصول کشور آمریکا است.

صفحه بعد:

همسر مأمور پلیس - کارگردان: فیلیپ گرونینگ

فیلیپ گرونینگ٬ فیلمنامه‌نویس و کارگردان آلمانی پیشتر در سال ۲۰۰۶ رییس هیأت داوران بخش اوریزونتی جشنواره فیلم ونیز بوده است.

او علاوه بر بردن جوایز بسیاری در کشور آلمان٬ در سال ۲۰۰۵ جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم ساندنس در بخش مستند و در سال ۱۹۹۲ برنده جایزه یوزپلنگ نقره‌ای جشنواره فیلم لوکارنو شده است.

«همسر مأمور پلیس» فیلمی ساده درباره یک خانواده است: زوج جوانی که به همراه دختر چهارساله‌شان در شهر کوچکی زندگی می‌کنند.

مرد که مأمور پلیس است و قصد پیشرفت و ایجاد موقعیتی بهتر برای خانوده‌اش را دارد به علت مشغله‌های کاری کمتر در کنار خانواده خود است و این رابطه میان مادر و فرزند را قوی‌تر می‌کند و مادر تلاشش را می‌کند که شرایط زندگی و مشکلات آن تأثیری بر فرزند نگذارد.

فیلم با زمان ۱۷۵ دقیقه محصول کشور آلمان است.

صفحه بعد:

نام‌های آشنا در بخش خارج از مسابقه

در بخش خارج از مسابقه هفتادمین جشنواره فیلم ونیز نام‌های آشنایی هم به چشم می‌خورند. کیم کی‌دوک٬ کارگردان سرشناس کره‌ای و برنده جایزه شیرطلایی سال گذشته این جشنواره تازه‌ترین اثر جنجالی خود را در این بخش به نمایش درمی‌آورد.

این فیلم که با موضوع روابط جنسی نامتعارف در کشور کره سانسور شده است «موبیوس» نام دارد.

آندره وایدا نیز تازه‌ترین ساخته خود «ولسا مردی از جنس امید» را در این بخش به نمایش می‌گذارد.

پل شرایدر٬ فیلمنامه‌نویس و کارگردانی که نوشتن فیلمنامه آثار درخشانی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین»٬ هر دو از ساخته‌های مارتین اسکورسیزی را در کارنامه خود دارد تازه‌ترین ساخته خود یعنی فیلم «تنگه‌ها» را که یک تریلر اروتیک است در ونیز امسال نمایش می‌دهد. از ایران نیز فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری در بخش افق‌های جشنواره به نمایش در می‌آید.

جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم «جاذبه» ساخته آلفونسو کوارون٬ فیلمساز مکزیکی آغاز به کار می‌کند و اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه امسال را اوا ریکوبونو٬ بازیگر ایتالیایی بر عهده دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.