ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجاهمین سالگرد سخنرانی تاریخی "رویایی دارم"

"رویایی دارم" از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکاست که مارتین لوتر کینگ ایراد کرد. مارتین لوتر کینگ رهبر سیاه‌پوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بود که در این سخنرانی تاریخی درباره آرزوی خود سخن می‌گوید.

مارتین لوتر کینگ

"رویایی دارم" از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکاست که مارتین لوتر کینگ ایراد کرد. مارتین لوتر کینگ رهبر سیاه‌پوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بود که در این سخنرانی تاریخی درباره آرزوی خود سخن می‌گوید. وی می‌گوید آرزو دارد زمانی برسد که آزادی چون باران بر همه برابر ببارد و او در آمریکا طبق مرام و آرمان خود با همه انسان‌های دیگر زندگی کند.
این سخنرانی ۲۸ اوت سال ۱۹۶۳ در گردهمایی بزرگ طرفداران برابری حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان در برابر بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی ایراد شده بود. دقیقاً نیم قرن پیش،زمانی که باراک اوباما تنها دو سال داشت. و امروز در پنجاهمین سالگرد این تجمع تاریخی در همان محل سخنرانی تاریخی مارتین لوتر کینگ به عنوان اولین ریس جمهور سیاه‌پوست آمریکا سخنرانی خواهد کرد.
سخنرانی “رویایی دارم” که تنها ۱۷ دقیقه است، در سال ۲۰۰۴ توسط کتاب‌خانه کنگره ٔ آمریکا تحت عنوان «اثر برجسته فرهنگی و تاریخی ماندگار» به فهرست گنجینه ملی آمریکا وارد شد.
مارتین لوتر کینگ، پنج سال بعد از این سخنرانی در سال ۱۹۶۸ درگذشت و به رویای خود نرسید. هرچند امروز میلیون‌ها تن از سیاه پوستان از برابری حقوق سیاه پوستان و سفیدپوستان بهره می‌برند اما هزاران مردم دیگر هنوز این مبارزه آزادی‌خواهانه را ادامه می‌دهند و بر علیه نابرابری نژادی و جنسیتی همچون مارتین لوتر کینگ رویایی در دل دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.