ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاثیر انتخابات در سیاست‌های آینده ایران و بهبود وضع کشور

انتخابات چه تاثیری بر رفتار حکومت در ایران می‌تواند داشته باشد و عدم شرکت در انتخابات چه نتایجی را در سامان سیاسی ایران به وجود خواهد آورد؟

بهنام امینی

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات، فضای شادی و نشاط در کشور حاکم شد و رسانه‌های اصلاح طلب نوید بخش آغاز دوران جدیدی شدند. خیلی‌ها امیدوارند که رییس جمهور جدید بتواند با استفاده از زبان دیپلماتیک با دولت‌های غربی به توافق برسد و تحریم‌ها را لغو کند.
در آستانه این انتخابات، مانند بسیاری از انتخابات پیشین در ایران، شرکت یا عدم شرکت در انتخابات به مناقشه‌ای میان موافقان و مخالفان آن تبدیل شده بود. مخالفان شرکت در انتخابات، اغلب معتقد بودند حضور مردم در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخاباتی که تحت نظارت حکومت برگزار می‌شود، تنها موجب مشروعیت بخشی به نظام جمهوری اسلامی می‌شود و وقوع تحولات ساختاری در کشور را با تاخیر مواجه می‌کند. موافقان نیز اغلب استدلال می‌کردند که با توجه به تفاوت قابل توجه در دیدگاه‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و اینکه گزینه دیگری برای تغییر وجود ندارد، همواره باید در انتخابات شرکت کرد و به جناحی رای داد که دیدگاه‌های سیاسی مدرن‌تری نسبت به رقیب دارد.
انتخابات چه تاثیری بر رفتار حکومت در ایران می‌تواند داشته باشد و عدم شرکت در انتخابات چه نتایجی را در سامان سیاسی ایران به وجود خواهد آورد؟
در همین رابطه بهداد بردبار با بهنام امینی تحلیلگر مسایل سیاسی ساکن کانادا، منتقد شرکت در انتخابات، این پرسش را مطرح کرده است، که آیا دولت جدید می‌تواند منشا تغییرات عمیق سیاسی بشود؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.