ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بالا گرفتن احتمال دخالت نظامی غرب در سوریه و نقش ایران در جنگ احتمالی

آیا با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه از حکومت اسد، در جنگ احتمالی سوریه تغییری خواهد داشت؟

مرتضی کاظمیان

با بالا گرفتن احتمال حمله نظامی آمریکا و دیگر کشورهای غربی از جمله انگلستان و فرانسه به سوریه در پی مطرح شدن ادعای استفاده حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مخالفانش در دمشق، بحران سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.
سخنان وزیر خارجه ایالات متحده و سخنگوی کاخ سفید که حکومت اسد را به صراحت مسئول استفاده از سلاح شیمیایی دانسته‌اند، می‌تواند به معنای به صدا در آمدن شیپور جنگ در سوریه باشد.
این جنگ احتمالی نه تنها سوریه را تحت تأثیر قرار خواهد داد بلکه به احتمال بسیار زیاد و به عقیده اکثر کارشناسان، خاورمیانه نیز از این تنش بی نصیب نخواهد ماند.
آنچه باعث نگرانی اغلب تحلیلگران و کارشناسان شده است، جایگاه ایران به عنوان یکی از حامیان سرسخت حکومت بشار اسد در این رویارویی نظامی است.
تا به امروز جمهوری اسلامی تمام قد از حکومت سوریه حمایت کرده و از انجام هر نوع کمکی به حکومت اسد دریغ نکرده است. پرسش اصلی اینجاست که تا چه زمان و به چه میزان جمهوری اسلامی بر حمایت از حکومت اسد ثابت قدم خواهد ماند؟
آیا با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه از حکومت اسد، در جنگ احتمالی سوریه تغییری خواهد داشت؟
به دنبال یافتن پاسخ این پرسش‌ها گفت‌وگویی داشتیم با مرتضی کاظمیان، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی در پاریس.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

    مسئولان ولایت هرات در افغانستان می‌گویند که بیش از ۱۲۵ تن مواد انفجاری از سوی ایران برای تجهیز مخالفان مسلح دولت این کشور به ولایت هرات منتقل شده است. این اظهارات بعد از آن صورت می‌گیرد که مخالفان مسلح دولت که به پروسه صلح ولایت هرات پیوسته‌اند بارها به روشنی اعلام کرده‌اند که از کشورهای ایران و پاکستان کمک‌های مالی و نظامی دریافت می‌کنند.

  • farid

    حکومت اسلامی که با اهدای میلیارد ها دلار و ارسال اسلحه و نیرودر جنایات اسد شریک بوده اند باید مورد تنبیه قرار گیرد. 

  • sohrab

    حکومت اسد غیراز کشتار مردمش کاری از دستش بر نمیاید. الان هم دستور پنهان شدن ارتشش را داده!

  • سیامک

    آقای کاظمیان توی این گیر و دار , میان پیامبران جرجیس را پیدا کرده اند! و آن را تضعیف دموکراسیزاسیون ایران (بخوانید روحانی! ) دانسته اند! همه دنیا باید جمع شوند تا ببینند اصلاح طلبان ایرانی می خواهند با این حرکت لاک پشتی اشان چه گلی به سر دنیا می خواهند بزنند! چرا ایشان وقتی اسد بمب شیمیایی می زد و تعداد زیادی کودک بیگناه کشته می شدند یاد دموکراسیزاسیون! ایران نبودند؟ اینجا بحث مهندسی رفتارهاست.اصلاح طلبی به شیوه آقای کاظمیان حداقل 30 چهل سال طول می کشد با نتیجه نامعلوم! تا آن موقع پوست دنیا کنده خواهد شد. صدها هزار نفر به خاک و خون کشیده خواهند شد. بمب های اتمی ساخته خواهد شد و هنوز منتظر مقالات راهگشای آقای کاظمیان خواهیم بود!!