ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور قرار مجرمیت متهم پرونده ستار بهشتی با اتهام "قتل شبه‌عمد"

با گذشت نزدیک به یک

با گذشت نزدیک به یک سال از قتل ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس زندانی، قرار مجرمیت متهم پرونده با عنوان اتهامی "قتل شبه‌عمد" صادر شد.

به‌گزارش تارنمای تسنيم، گيتی پورفاضل، وکيل خانواده ستار بهشتی امروز جمعه هشتم شهريورماه گفت: "در هفته گذشته به دادسرای امور جنايی تهران مراجعه کردم و متوجه شدم که قرار مجرميت متهم با اتهام «قتل شبه‌عمد» از سوی بازپرس صادر شده است."

وی با بيان اين‌که هفته آينده به اين موضوع اعتراض خواهد کرد، گفت: "نظر ما ارتکاب قتل عمد است و قطعا به اين موضوع اعتراض می‌کنيم."

پورفاضل با اشاره به بروز اختلاف نظر بين دادستانی و بازپرس پرونده در مورد ماهيت اعلام رضايت خانواده ستار بهشتی و اين‌که آن‌ها همچنان می‌توانند پيگير شکايت خود باشند يا خير، گفت: "فعلا کيفرخواست پرونده صادر نمی‌شود تا اين اختلاف حل شود."

به‌گفته وکيل خانواده ستار بهشتی، پرونده به دادگاه ارسال می‌شود تا هم به اختلاف بين بازپرس و دادستانی و هم به اعتراض وی نسبت به قرار مجرميت با اتهام «قتل شبه‌عمد» رسيدگی شود.

پورفاضل افزود: "بعد از آن پرونده به دادسرا برمی‌گردد تا کيفرخواست صادر شود که در نهايت بعد از صدور کيفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه، بايد منتظر برگزاری جلسه دادگاه بود."

ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی بود که آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) و در حین بازجویی جان خود را از دست داد. زندانیان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.