ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناتو در عمليات نظامی عليه سوريه شرکت نمی‌کند

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو امروز جمعه هشتم شهريورماه (۳۰ اوت) به رسانه‌های دانمارکی اعلام کرد که ناتو در مداخله نظامی مستقيم در سوريه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، راسموسن گفت: "من نقشی برای ناتو در واکنش جهانی عليه سوريه نمی‌بينم."

وی در همين حال استفاده از سلاح‌های شیمیایی را "اقدامی وحشتناک" خواند و تصریح کرد که حمله شیمیایی "نقض آشکار قوانين بین‌المللی است، جرم و جنایت محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت."

دبیرکل ناتو همچنين تأکيد کرد که اقدام به حمله شيميايی "نيازمند پاسخی بین‌المللی است تا بار ديگر اين اتفاق رخ ندهد."

به‌گفته راسموسن هيچ شکی در مسئوليت رژيم بشار اسد در استفاده از سلاح شيميايی وجود ندارد.

وی گفت: "وقتی می‌بينيم که چه کسی به مواد شيميايی دسترسی دارد و چه کسی راه‌های استفاده از آن‌ها برای حمله شيميايی را در اختيار دارد می‌توانيم بگوييم که رژيم سوريه عامل آن بوده است."

دبيرکل ناتو افزود: "شواهد کمی نشان می‌دهند که مخالفان قادر به انجام چنین حمله‌ای هستند."

راسموسن پيش از اين از راه‌ حل سياسی برای حل بحران سوريه پشتيبانی کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sara

    خط قرمز اوباما هم بنفش اعتدالی شد ؟! 

  • neda

    سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی، جانشین بازرسی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، بشار اسد رییس رژیم سوریه را "یک جوان ولایتمدار" خواند که به گفته او در خط رهبر جمهوری اسلامی است. به گزارش خبرگزاری های داخلی، جانشین بازرسی ستادکل نیروهای مسلح افزوده است: استکبار و ایادی آن اشتباه می‌کنند، سوریه با لیبی فرق دارد، آنها تکیه‌گاه ولایت فقیه و همسایگی حزب‌الله را نداشتند اما تکیه‌گاه سوریه به جمهوری اسلامی بویژه ولایت فقیه است!!

  • Mehdi

    با انفعال و بی تدبیری کشورهای متمدن و در غیاب نظام های سیاسی مبتنی بر شرافت در جهان در حال توسعه، جهان هر چه بیشتر عرصه ی تاخت و تاز اراذل و اوباش خواهد شد و اخبار رسانه ها هر روز سرشار از موضوعات وحشتناک می شود. کاش با فرار غرب از مسئولیت های جهانی اش لا اقل شاهد شکوفایی تمدن بشری در پشت حصار کشورهای پیشرفته می بودیم. ای کاش!